Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af transportomkostninger

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 5. Aug 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Hvis man køber en tog- eller busbillet og gemmer bilaget så har jeg aldrig oplevet Skat ikke har tilladt at bruge den under reglen om udlæg. Vigtigt er dog at der viderefaktureres krone for krone.

Er det så nok med en oversigt over alle rejser på Rejsekortet, hvoraf de erhvervsmæssige er markeret, eksempelvis med gul overstregningstusch?

Eller hvad er praksis ved brug af bilag fra Rejsekortet?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:11

MikPet:

Jesper_nl:
Hvis man køber en tog- eller busbillet og gemmer bilaget så har jeg aldrig oplevet Skat ikke har tilladt at bruge den under reglen om udlæg. Vigtigt er dog at der viderefaktureres krone for krone.

Er det så nok med en oversigt over alle rejser på Rejsekortet, hvoraf de erhvervsmæssige er markeret, eksempelvis med gul overstregningstusch?

Eller hvad er praksis ved brug af bilag fra Rejsekortet?

Nu har jeg ikke selv den store erfaring med rejsekortet, så ved ikke hvordan oversigten ser ud. Det hvad Skat "normalvis" kigger på er at rejsen ikke er privat eller kan være af privat karakter.

Hvis oversigten viser hvorfra du kører og hvortil du kører, samt at de registreringer på en eller anden måde passer sammen med den faktureringsoversigt du laver til din kunde så kan jeg ikke se hvorfor det skulle give problemer.

Uanset hvad skal du huske, at det skal være sandsynligt at rejsen er foretaget for kunden, derfor skal selve rejsebeskrivelsen hænge sammen med selve faktureringen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32

MikPet:
og f.eks. en lille beskrivelse af at det var til kunde xxxx - eller faktura yyy eller andet så du kan sandsynliggøre det erhvervsmæssige forhold godt

vh John Hannover

Tilmeldt 5. Aug 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:03

Cookie - John Hannover:

MikPet:
og f.eks. en lille beskrivelse af at det var til kunde xxxx - eller faktura yyy eller andet så du kan sandsynliggøre det erhvervsmæssige forhold godt.

Så når jeg bruger mit rejsekort, så laver jeg et privat udlæg for virksomheden, som jeg så lader min virksomhed betale for ved som sædvanligt at bogføre købet som betalt med min private penge (dvs. laver mellemregning og udbetaler udlægget til mig selv)? Skal rejseomkostninger fra Rejsekortet bogføres med eller uden moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:12

der er ikke moms på DSB og transport som generelt - og det bør også altid fremgå af prisen hvis der er - så uden moms

vh John Hannover

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)