Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafisk matriale online/offline...!

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes også Daniels site er rigtig skægt. Det var faktisk derfor jeg skrev mit indlæg.

Jeg synes desuden at han har gjort det på en god måde.

Alligevel tror jeg han kan få mere ud af at bruge mediet bedre.

Ift. reklamebureauers tilgang til mediet: ja, der er masser af denne type eksempler. Min holdning er at det ofte er et udtryk for at de ikke fatter mediets muligheder, og i stedet holder fast i deres traditionelle opfattelse af medievirkeligheden. Synlighed offline, i tv, bigtime branding = money in the bank (for us).

Det holder ikke. Og det viser sig for dem nu.

Jeg synes det er synd for dem at de ikke leger med i dette medies kreative muligheder, som er meeeget større end i den virkelighed de føler sig så hjemme i.

Det eksempel du kommer med er så desuden væsentlig dårligere end Daniels (som er fint).

Derfra er jeg ligeglad med en masse infrastukturelle forklaringer af  deres design ramme m.m. enten gør man eller også gør man det ikke. Uanset om man er danmarks største det ene eller andet.

Alt sagt i bedste mening :-)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 12:30
> Det kommer jo helt an på, hvem han vil kommunikere til - og hvad han i øvrigt ønsker at arbejde med.

Synes den viser meget godt tilgangen til det interaktive medie: I stedet for at lade det være op til brugerne at kigge, undersøge, lege, vurdere, vælge og gå i dialog, vælger man hellere at isolere sig... Jeg synes det er fint som en gimick og i Daniels tilfælde er det sjovt på kort sigt. Men kom nu videre...

- og jeg er da sikker på at Daniel nok skal få en masse spændende opgaver som interesserer ham.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 12:33
Ja, der findes nok også bedre eksempler end lige w, d & p. (især nu, hvor PeopleGroup designet er på).

Nu kendte jeg det tilfældigvis bare lige.

I deres tilfælde tror jeg at det bunder mere i arrogance, end ignorance.  Men derudover er vi ganske enige  :-)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 12:36
> I deres tilfælde tror jeg at det bunder mere i arrogance, end ignorance. 

Tak Lone. Den var jeg glad for jeg ikke behøvede at sige ;-)

Så jeg er er enig: Vi er ganske enige  :-)

- og så er der nogle gange ikk så langt fra arrogance til ignorance. Tro mig, jeg ved det fra mig selv :-)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 12:47
Selvom vi nu er så rørende enige, så må jeg altså indrømme, at jeg får denne her galt i halsen:

Dato: 5/14/2006 12:30:11 PM
Forfatter: Søren Storm
> Det kommer jo helt an på, hvem han vil kommunikere til - og hvad han i øvrigt ønsker at arbejde med.

Synes den viser meget godt tilgangen til det interaktive medie: I
stedet for at lade det være op til brugerne at kigge, undersøge, lege,
vurdere, vælge og gå i dialog, vælger man hellere at isolere sig... Jeg
synes det er fint som en gimick og i Daniels tilfælde er det sjovt på
kort sigt. Men kom nu videre...

- og jeg er da sikker på at Daniel nok skal få en masse spændende opgaver som interesserer ham.

1: Gå i dialog. Mjae. Jeg synes at det er bedre at skabe én.

Jeg har skrevet til Daniel, på baggrund af hans site. Jeg har aldrig skrevet til en anden designer herindefra.

2: Jeg synes at det er interessant, at du som arbejder med
markedsføring småfnyser lidt af, at jeg bruger flosklen: "Det kommer an
på, hvem man vil kommunikere til".  Det kan jo oversættes til:
"Det kommer an på, hvem éns målgruppe er", og hvad jeg forstår udfra
dit svar er: "Fuck målgruppe. Ram så bredt som muligt" og det kan jeg
nærmest ikke være mere uenig i.

Vi, små virksomheder, der lever af os selv og vores håndværk alene,
behøver jo ikke ramme Herr og Fru Leverpostej, på samme måde, som vi
skulle, hvis vi masseproducerede dimser, som vi kunne sælge uanede
mængder af.

Vi skal derimod have fat i interessen, fra de helt rigtige mennesker - og så må man tilpasse sin kommunikation derefter.

Jeg siger ikke, at Daniels løsning er "Det eneste rigtige".. jeg synes bare, at det fungerer i lige dette tilfælde.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 13:13
Du, Daniel og alle andre kan jo gøre som man vil. Jeg tror personl,igt ikke meget på de gammeldags former for segment og målgruppeanalyser som mange i den gemle rekllaembranche stadig bruger flittigt. Problemet med dem er at der findes snart ikke længere en hr og fru leverposteg eller mormor som bor i kolonihavehujs. Mormor går i street basket støvler, spiser leverpostej og vil måske gerne have lavet en superspændende designløsning af Daniel.

Jeg synes din indgangvinkel til denne diskussion nu bærer præg af samme arroigante holdning til emnet som vi snakkede om før var forbeholdt visse reklamebureauer.

Men - suit yourself - og lad være med at gøre brug af mediet. Det er den samme retorik og angst som de tunge industrier giver udtryk for når man snakker internet med dem. Blot pakket ind i fine udtryk om målgrupper, de rigtige opgaver og kontakter (som jo ikke udelukkes af en nyskabende hjemmeside) og en nedladende holdning til leverpostejsdanskerne. Og Nej, Daniels hjemmeside er ikke nyskabende. Der er derimod sjov, sød og hyggelig.

Og princippet (hvis det ikke udføres som i Daniels tilfælde) er ved at være meget slidt.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 13:30
Når jeg skrev "Herr og Fru Leverpostej", var det nu ikke en nedgørelse af et bestemt segment (hvis vi nu skal tale segmenter).

Jeg mente "Den brede befolkning". Jeg mente: Vi _behøver_ ikke have så
bredt et kendskab, som visse, andre virksomhedstyper gør. Kan godt se,
at ikke fremstod helt klart, med den leverpostejsbemærkning.

Jeg forstår godt hvad du mener - og vi kan godt, hurtigt blive ligeså
rørende enige, som vi var tidligere, med hensyn til skæve websites o.
lign. (og min signatur, kan vi da også godt smide med i kategorien, med
det samme), men det jeg fik galt i halsen tidligere, var at jeg forstod
at du skrev: "Målgrupper er ikke vigtige" - og det du har skrevet nu,
lader til at støtte op om den teori.

Jeg synes, at det kunne være interessant, hvis du udbyggede dine
udtalelser lidt mere, for som udtalelsen står alene er jeg (som du har
regnet ud) ikke umiddelbart enig.

Nu arbejder du jo med tingene, så jeg er da lutter øren. Jeg synes at det kunne være spændende at høre om dine erfaringer.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 13:57
Jeg - og rigtig mange andre som arbejder med marketing - lever med et problem som bliver større og større: At man får mindre og mmindre ud af at arbejde med 50'ernes-70'ernes målgruppe opdeling at "nationer"/samfund. Samfundene er simpelthen ike homogene nok til at man kan sikre sig værdie for sine reklamepenge hvis man arbejder sådan idag. Alligevel bruger mange disse "formater"/modeller, og nuancerer med "det frie segment" eller "de røde mænd" osv. Bottumline er at de virksomheder som har råd til at arbjede på den måde, mere og mere bliver giganterne som har næsten uanede budgetter til at ligge i deres markedsføring (læs: branding).

Andre virksomheder har størst gavn af at arbejde med fuldstændig ROI orienterede medier. Dagblade (som måske er de mindst performende medier ift.annoincering), landsdækkende TV, billboards, Europlakatter you nameiit er simpelthen ikke rentable muligheder. Desuden kan du ikke måle på ret meget af det. Alternativet er de interaktive medier, hvoir du kan måle, konkludere og optimere. Disse annonceringsmedier kan desuden udvikles i samarbejde med brugerne, og her kan man arbjede i retning af at undgå interuption marketing.

Dette er min indgang (og flere og flere andres) til nmarketing, målgrupper, segmenter osv. Så mit svarf er: Ja, målgrupper er dejlige men de fungerer bare ikke. Så lige nu 2006, er man snart i problemer hvis man udelukknede arbejder med dem og tror det er den sikre vej til fx medieplanlægning /selection osv. Vi er i en overgangsfase hvor offline marketing trækker sig tilbage og online vinder frem. Dette er der gode bundlinieorienterede forklaringer på. Men det er klart at det ene aldrig kommer til at udelukke det andet. Jeg synes at mange reklamebureauer stagnerer ift. deres egen situation, når de ikke indser at deres gamle segmentmodeller ikke holder vand og stædigt forsøger at udbygge dem til det ender i tågesnak. Men fint nok for mig, kunderne lytter nemlig i sidste ende primært til een ting: Det reelle afkast 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 14:04
Jeg kan spørge i stedet:

Hvilke målgrupper vil du dele danmark op i?

Hvis du tænker over det giver det vist ikke mening.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 14:32
Hej Søren.

Jamen, for at starte et eller andet sted, så lad mig da starte med din
kommentar om, at reklamebranchen hænger fast i forældede
segmenteringsmodeller.  Det har du sikkert ganske ret i.  Men
du hænger fast i en defination af ordet "Målgruppe", som jeg ikke havde
tillagt det.  Når jeg skriver "målgruppe" mener jeg ikke
"segment".  Forvirringen opstod nok, da jeg lavede
leverpostejskommentaren, der uden tvivl har ledt dine tanker hen på
AIDA''s lilla segment og dermed har forplumret mit budskab.

Da jeg skrev målgruppe, mente jeg helt mundret: Mennesker, jeg gerne
vil have skal reagere på mig og eksempelvis mit site. Disse mennesker
kan både stå i Varde og røre i frikadellefarsen, eller i København og
spise Tapas, på en alt for dyr café. Eller omvendt i øvrigt.
Fællesnævneren, som jeg er ude efter, er ... eksempelvis, i mit
tilfælde: Folk, der har brug for illustrationer i en vis
størrelsesorden.  Det er ret mange, forskellige slags mennesker,
der har brug for dét.

Det jeg mente var - at det for en virksomhed, som min ville være
direkte katastrofalt at blive nationalkendt.  Der er, desværre kun
24 timer i døgnet og pt. bruger jeg 22 af dem, på at opfylde mine
kunders behov. Jeg har ikke kapacitet til mere. Ergo har jeg ikke brug
for at markedsføre. Du må hjertens gerne kalde det arrogant. Jeg kalder
det skide ærgeligt.

Jeg kan ikke tale for Daniel - for jeg kender ham slet ikke, men hvis
man nu forestillede sig, at han gerne ville arbejde på .. lad os sige
web-kampagner med humor, der var lidt fremme i skoene - så rammer han
jo præcis de bureauer og mennesker, han skal med sit nuværende site.

Hvis han derimod allerhelst vil arbejde med store, velrenomerede
byggefirmaer og lave annoncer for dem.. så rammer han ved siden
af. 

Derudover, synes jeg at din analogi er bagvendt.

Du kan jo ikke sige at "online markedsføring er bedre end offline markedsføring, fordi det er billigere og kan måles".

Det gør det ikke til et bedre medie. Det gør det til ét medie. Med sine fordele. Andre medier har deres.

Hvis web-annoncering var Kongen, hvorfor annoncerer Poker-sites så på TV?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)