Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, vil starte egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har gået med tanken i lang tid om at have en lille hobby virksomhed ved siden af mit fuldtidsjob. Jeg har i den forbindelse brug for lidt hjælp omkring opstart og spørgsmål til markedsføring for at ramme det en bestemt målgruppe.

1: Registrering af virksomhed, hvilken type skal jeg gå efter?

- Det er kun mig i firmaet

2: Moms og skat: Hvordan fungere det? Blot en kort beskrivelse

3: Markedsføring: Hvad er populært idag, skal jeg lave visitkort og smide i folks postkasser? Skal jeg lave en hjemmeside med lidt info? Skal jeg lave en facebook side og markedsføre mig derigennem eller noget helt andet?

4: Virksomheden er en servicevirksomhed som primært vil levere support og hjælp til private personer med elektronik problemer (PC'er, mobiler, ipads, TV osv.)

5: Hvordan skal mine ydelser være og hvordan finder jeg eventuelle konkurrenter i området?

6: Kan jeg trække noget fra ved at putte reklamer på min bil eller hvordan fungere det?

7: Jeg vil gerne ramme så bredt som muligt men henvender mig mest til den ældre målgruppe, da jeg ved det er dem der sidder med flest problemer.

Håber i vil hjælpe mig lidt og eventuelt komme med input til hvad jeg kunne tænke på i forbindelsen med at opbygge mit netværk.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Salliing:

1: Registrering af virksomhed, hvilken type skal jeg gå efter?

- Det er kun mig i firmaet

Enkeltmandsvirksomhed er til at anbefale. Du kan læse meget mere om enkeltmandsvirksomheder ved at Google.

Salliing:

2: Moms og skat: Hvordan fungere det? Blot en kort beskrivelse

Du betaler selskabsskat af dit overskud ved årsregnskab. Moms betales løbende afhængig af din størrelse på virksomheden. Du indberetter blot til SKAT - det er super nemt, og du modtager flere vejledende mails fra SKAT i forbindelse med opstart af din virksomhed.

Salliing:

3: Markedsføring: Hvad er populært idag, skal jeg lave visitkort og smide i folks postkasser? Skal jeg lave en hjemmeside med lidt info? Skal jeg lave en facebook side og markedsføre mig derigennem eller noget helt andet?

Sociale medier og online markedsføring er utrolig populært i disse dage. En hjemmeside er en super god ide, ja! Læg dig tungt på Facebook, hvor du markedsfører dig ud til din knivskarpe definerede målgruppe. Det er nok lidt gammeldags med at smide ting i folks postkasser; det kræver både tid og penge til tryksager. Jeg vil klart lægge 100% af min energi online.

Salliing:

4: Virksomheden er en servicevirksomhed som primært vil levere support og hjælp til private personer med elektronik problemer (PC'er, mobiler, ipads, TV osv.)

Okay.

Salliing:

5: Hvordan skal mine ydelser være og hvordan finder jeg eventuelle konkurrenter i området?

Konkurrenter kan du vel google dig frem til. Dine ydelser kunne jo være det, dine kunder har behov for. Eksempelvis hjælp til opsætning af Facebook, hvis det er gamle, uforstående mht. elektronik folk, du hjælper. Ellers kan det være mere komplicerede ting; vi døjer vel allesammen med lidt elektronik sommetider, hvor en professionel kunne være en stor hjælp.

Jeg håber, jeg var til hjælp. Ikke alle spørgsmål kunne jeg svare på, så det må være op til andre folk, der er dygtigere end mig. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - Start med overvejelserne - vil jeg have virksomhed eller selskab - forskel i hæftelse og omkostninger og skat gennemgået overrodnet her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

2 - mange special regler men det helt grundliggende på begynder niveau kan du finde her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

3 +5 +7 må andrre tage

4 - overvej stærkt en forsikring mod fejl du laver

6  ud fra hvis du kan sandsynliggøre at det giver merindtægt kan du trække den helt konkrete omkostning for at få reklamen på bilen fra som markedsføringsudgift - ikke andet

Overvej min Iværksætterbibel Start-up som link - som har meget mere om præcis hvordan du stifter, uanset valget bliver personlig virksomhed eller selskab som f.eks. IVS eller ApS + meget mere om skat og moms + en masse vigtigt huskestof der kan holde dig ude af vanskeligheder + inspiration, Vælg mellem Hard cover bog - e-bog eller biblioteket. God for dig her fra start - og siden som opslagbog

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Salliing:
jeg har gået med tanken i lang tid om at have en lille hobby virksomhed ved siden af mit fuldtidsjob

For en sikkerheds skyld, tjek evt. med din arbejdsgiver om det er ok at du driver virksomhed ved siden af. Forhåbentlig er der ingen interessekonflikter.

Salliing:
4: Virksomheden er en servicevirksomhed som primært vil levere support og hjælp til private personer med elektronik problemer (PC'er, mobiler, ipads, TV osv.)

Jeg har tidligere været medejer af en IT support virksomhed, og selvom vores primære fokus var erhverv, havde vi også en del private kunder. Min erfaring er, at det er et vanskeligt marked. Mange gange konkurrerer du ikke mod andre virksomheder, men mod naboen, fætter Emil eller en bekendt. Og de er billige i drift. Jeg mener ikke at man kan tage meget under 500 kr/timen hvis man skal have det til at hænge sammen, og mange private er ikke villige til at betale for 2-3 timers arbejde med at fixe en PC eller lign.

Salliing:
7: Jeg vil gerne ramme så bredt som muligt men henvender mig mest til den ældre målgruppe, da jeg ved det er dem der sidder med flest problemer.

Det er nok også den målgruppe hvor pengene sidder mest fast i tegnebogen...

Jeg forsøger ikke at skræmme dig fra at gå igang, men deler blot mine erfaringer fra det marked. Du skriver at det er som hobby du vil drive det, og så er der jo noget mindre pres på for at hive en løn hjem, hvilket selvfølgelig er en fordel. 

Fra Skovlunde
Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Salliing,

1: Som andre også skriver så skal du overveje hvad der er af hæftelse i de forskellige typer, altså vil du risikere privatøkonomien eller kun dele af den?
Derudover har jeg beskrevet kort hvorfor min mand og jeg valgte ApS frem for IVS eller Personligt ejet virksomhed her.
Hvis du vælger et selskab er der flere administrative krav (som jeg opfatter det), end hvis du har en personligt ejet virksomhed.

2: Moms afregnes kvartalsvist ved nye og mindre virksomheder. Hvis du vælger et regnskabsprogram (f.eks. Dinero, Billy eller e-conomic) kan de opstille dine tal så det er meget let at taste dem ind hvert kvartal på SKATs hjemmeside.
Hvis dit selskab har overskud skal du betale skat af overskuddet når årsregnskabet er lavet.

3: Det allervigtigste er at du gør dig klart hvem din målgruppe er (og lad nu være med at gå efter "alle mellem 18 og 90" - du skal snævre det lidt ind). Når du har gjort det så bliver det også lettere at vælge om du skal ud med flyers i postkasserne eller hvad du skal. Jeg tror f.eks. ikke en ældre dame, som ikke er så habil til at bruge en computer, vil finde dig online. Hun vil måske spørge i sit netværk, eller lægge mærke til noget i postkassen. Men sigter du på yngre segmenter, skal du sandsynligvis online.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Salling.

Måske spørger du for at vide noget om selve det at have en virksomhed, men hvis du spørger konkret til forretningsideen, vil jeg også mene, at det er lidt op-ad-bakke. Jeg har selv - i København - hjulpet ældre med IT både betalt og frivilligt (nå ja, det var frivilligt det hele :-)) Som det siges i de andre indlæg er det meget svært at få en forretning ud af det. Der findes mange steder, hvor ældre kan finde gratis hjælp, blandt andet hos Ældresagen, hvor de endda gratis tager ud til folk. Det er desuden ikke altid, at pengene sidder helt så løst på hånden hos de ældre.

Men, det skal da prøves :-) og god vind!

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er meget man ikke ved noget om, når man vil starte virksomhed. Du kan gå til startupsvar.dk som er er et opslagsværk for iværksættere. Her vil du finde svar på de fleste af dine spørgsmål. Også på de spørgsmål du endnu ikke har stillet. :-) 

mvh

Mogens

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg har selv en virksomhed i nøjagtig samme branche.
Det er meget svært, som andre skriver.
Dine konkurrenter er ikke kun andre virksomheder, men også i høj grad naboen, fætter, børn og børnebørn med flere.
Vil du have lidt sparring og yderligere snak, er du velkommen til at smide mig en mail. Min mail adresse er Nicolai@vardeservice.dk

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)