Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter program på DR2 - Når bundlinjen bløder

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20

Jeg er er ked af jeg fik lavet endnu en tråd om "Når bundlinjen bløder" men jeg havde lavet en søgning fra forsiden og der blive ikke fundet noget.

Jeg har lige forsøgt at søge igen og kan kun se mit eget indlæg!

Men der er en anden tråd som blev started før denne - http://www.amino.dk/forums/t/27392.aspx

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 16:12

Ja - fik set programmet. Elsker at se programmer om iværksættere - både succes-historier og fiaskoer. Det giver altid inspiration til ens eget iværksætteri. Tjeneren på restauranten - er min kusine Anna Bjarnarson - så jeg havde fra hende hørt lidt om selve programmet og hvad der nu foregik før, under og efter optagelserne. Glæder mig til at se de næste programmer i serien. Man kunne dog godt have afsat mere end 30 min pr program - det kan godt blive lidt overfladisk.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47

Et program jeg ellers godt kan lide her i England er Dragons den fra BBC, iværksætter kommer ind i studiet og fremlægger deres ide. De bede om en pose penge fra fem rige folk kaldet dragons. De skal som minimum have det beløb som de beder om og forhandler derefter om ejerskabet, hvis en eller flere dragons altså kan lide det de ser.

I kan læse lidt mere om det på denne blog alt i alt god underholding og man kan også lære hvordan man ikke skal fremlægge forslag foran investorer.

Jeg ved ikke om det bliver sent på BBC Prime, men det er værd at checke. Der er nogle at de folk som har være i studiet som har haft stor succes bag efter.

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 08:33

Nillerrune:
Et program jeg ellers godt kan lide her i England er Dragons den fra BBC, iværksætter kommer ind i studiet og fremlægger deres ide. De bede om en pose penge fra fem rige folk kaldet dragons. De skal som minimum have det beløb som de beder om og forhandler derefter om ejerskabet, hvis en eller flere dragons altså kan lide det de ser.

Det ser interessant, men måske også lidt poppet. Vil prøve at se et afsnit, hvis den stadigvæk kører på BBC. Det skal jo nok være lidt "poppet" for at tiltrække de brede masser og ikke kun iværksættere som seere. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jul 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:55

Jeg tog mig lige tid til at se det på dr.dk - tv. Tak for tippet. Jeg kan godt li' iværksætter programmer, men jeg har set min del af programmer der omhandler køkkener. Faktisk vil jeg sige at jeg som lægmand kan tegne en tendens indenfor restaurations-programmerne.

1) Menukortet er for stort. Fokus, fokus og atter fokus på kerneproduktet i virksomheden.

2) Kvalitet betaler sig mangedobbelt igen.

Så var det godt? Ja - det er dejligt at se en iværksætter forvandle sig fra en tikkende stressbombe til en overskudsraket.

Projektleder hos webbureauet Siege

Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:48

Mjaee.. overskudsraket og overskudsraket. Jeg synes hun begyndte at snerre en del af sit personale, da der endelig kom gang i biksen. Det virkede ikke som om, at hun håndterede de mange bolde i luften særlig godt. Men da helt klart et fremskridt i forhold til den stressede og forvirrede stakkel i starten. Nu bliver udfordringen så, at holde til de mange måneder hvor biksen skal løbe hurtigt, for at få høvlet gælden af. Måske man skulle slå et smut forbi og give sin støtte Smile

mvh Marianne 

Grøn hverdag, kostvejleder

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56

Dragon Den kunne man godt kalde lidt poppet, men det er meget sjovt at se folk presenter deres ideer og en investorens syn på det. Selvfølgelig bliver nogle af de værste ideer vist hver gang som ren underholdning.

Lidt i stil med X-factor, american idol hvor dem der synger piv ringe og ikke kan danse får lov til at vise deres "talent" Big Smile

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 16:40

Så lige tv-programmet for i aften og kom i tanke om denne tråd.

DR2 i aften kl. 22:00 

"Martin og Leonor vil være Skandinaviens største importører af eksklusive sko. Desværre går salget ikke som forventet. Men nu har en af de mest erfarne topledere i den danske modebranche, Jan Stig Andersen, sagt ja til at give det lille skofirma en grundig revision."

God fornøjelse

Fra CPH / Malmo
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:26

Jo det er os! Det var primaert motivationen der ikke var helt i top langere da vi tilfaldigvis kom i kontakt med en tilrettelagger fra DR2...  

Haber i nyder 'showet' i aften ... Det er lettere dramatisk i forhold til virkeligheden og ogsaa blevet en anelse overfladisk... 

Hvis I har nogle sporgsmaal eller noget saa skriv endeligt!

De bedste hilsner,

Martin / Sabiola

P.S. Vores bundlinie har ALDRIG blodt, da vi er overordentlig omkostningsbevidste... titlen kom forst frem efter optagelserne var fardiggjorte.  

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)