Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samme betalingsgateway til flere forskellige webshops?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du spørger PBS om det får du at vide at der skal en indløsningsaftale til pr domæne.

 

Edit: Gaah, jeg overså da vist noget der allerede var skrevet!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Codepoint Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 Så hvad når vi frem til at svaret er her ?  Jeg fik nemlig også afvide at selv om at det var så godt som samme varer i 2 shops, skulle der 2 indløsningsaftaler til ... Hvilket s*cks ret meget, da det jo er lidt dyrt i længden ...

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, det var dog utroligt!

Som jeg skrev tidligere, så spurgte jeg netop PBS om jeg kunne have fx 2 webshops, på 2 forskellige domæner.

Jeg pointerede dog at disse shops begge handlede med produkter indenfor den samme branche, og at ejeren af begge shops er den samme. Personen jeg snakkede med klargjorde for mig at hvis bare begge shops brugte samme betalingsside og at der stod klart og tydeligt hvem der blev handlet med, altså præcis hvem butikken er som der modtager betalingen, så ville dette ikke være noget problem. Han sagde at vi IKKE behøvede en indløsningsaftale pr. website!

Når man tænker over det så syntes jeg nu også at det ville være mest normalt hvis der skulle være en indløsningsaftale pr. website, da der bruges nogle resourcers til at tjekke de enkelte sites for om de overholder krav osv, i form af fx at der er forretningsbetingelser til stede på siden.

MEN som jeg sagde tidligere så gav sagde han at vi ikke behøvede 2 indløsningsaftaler for at have 2 webshops på 2 forskellige domæner. Bare de brugte samme "hub" som han sagde på Norsk eller Svensk, og dette fik jeg ham til at forklare var det samme som selve betalingssiden som folk bliver sendt til ved betaling.

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo blot PBS i en nøddeskal - De svarer i både øst og vest på samme spørgsmål.

Gad vide hvilket svar man kan få på skrift hvis man spørger dem... 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ringer lige mandag og hører igen, så kan jeg nok få en kontaktperson vi kan snakke med til en anden gang.

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fulgt med i tråden fra sidelinien, men vil nu selv give mit bidrag til debatten. 

Det er muligt at anvende den samme indløsningsaftale samt betalingsgateway i 2 forskellige webshops på disse måder

1)
Kunden besøger Webshop 2, hvor han lægger 2 produkter i indkøbsvognen, vælger forsendelses- og betalingsmåde samt godkender generelle betingelserne.

Herefter videresendes kunden til Domæne 1, hvor Webshop 1 ligger på, som er godkendt af PBS. Dog ligger der på dette domæne en kopi af Webshop 2, således at selve layoutet ikke ændres (derved bliver kunden ikke mistroiskt)
På Domæne 1 ligger også selve betalingsgatewayen, hvor kunden indtaster betalingskortinformationer og afslutter ordren. Herefter sendes kunden tilbage til Webshop 1.

2)
En proxy benyttes således, at kunden, der handler i Webshop 2 henter selve betalingssiden ned fra domæne 1 uden at URL'en ændres.



Mulighed 2 er dog meget teknisk ifht. mulighed 1 og kræver længere tid til udvikling. Mulighed 1 vil derfor være den mest økonomiske, da udgifterne til mulighed 2 æder besparelsen op. Man sparer ca. 3700 kr. årligt ved at bruge 1 indløsningsaftale+gateway mindre (Wannafind.dk's priser)

Problemet ved ovenstående muligheder er, at alle betalinger indsættes på den samme konti, og de 2 webshops vil derfor ikke umiddelbart kunne adskilles økonomisk. Jeg vil derfor selv til enhver tid vælge at benytte en indløsningsaftale+gateway til hver enkel webshop, da jeg derved kan adskille de 2 webshops 100% økonomisk.

Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har tidligere haft 2 Scannetshops på samme indløsningsaftale. Vi betalte dog for 2 gateways hos Scannet.

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om den der oprindeligt startede denne tråd jagtede et svar på hvad der kan lade sig gøre og hvad man må iht. reglerne fra PBS.

Som nogen tidligere har skrevet kan man godt lave løsninger hvor een indløsningsaftale dækker flere shops. Men i.flg. PBS hjemmeside skal der een indløsningsaftale til pr. shop. Jeg mener også det står på den aftale man får fra PBS at den kun gælder det specifikke domæne. Så man bør nok skælne mellem hvad der er teknisk muligt - og muligt i forhold til vilkårne. Dog giver PBS rabat ved flere aftaler under samme CVR nummer. Mener det er 50% på de efterfølgende aftaler.

/Henrik

Fra Købenavn
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For lige at mane alle uklarheder til jorden. 

En indløsningsaftale pr. domæne (salgssted).

Det vil sige at hvis man f.eks. ønsker www.forretning.dk eller www.butik.dk - så kræver det 2 indløsningsaftaler.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg vil også lige give mit bud på dette, da det er en problemstilling vi tit møder hos vores kunder. Du skal kontakte PBS hvis du vil kunne køre betalinger igennem på flere forskellige domæner.

Deres formulering i "Vejledning til internetforretninger" er følgende:

"Hvis du gerne vil benytte subdomæner eller 3rd level domains, f.eks. til at præsentere
forskellige varer/tjenesteydelser, kan du godt benytte den samme indløsningsaftale. Det er
dog en betingelse, at du er registrant af alle domænenavne, at du kun sælger egne
varer/tjenesteydelser, og at der er tale om varer/tjenesteydelser, der ligger inden for samme
kategori. Du må f.eks. gerne sælge sportstøj af forskellige mærker på hver sit
subdomæne/3rd level domain, pc-udstyr på et sub-domæne/3rd level domain og tilbehør til
pc-udstyr på et andet subdomæne/3rd level domain, men du må derimod ikke sælge bøger
under et subdomæne/3rd level domain og hotelophold under et andet, hvis du anvender
samme indløsningsaftale. "

Når al dette er sagt, er det dog gatewayen (f.eks. ePay eller PBS), der teknisk bestemmer hvilke domæner der har adgang til at gennemfører betalinger med et Internet forretningsnummer. Håber dette gav lidt klarhed.

 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)