Hej Amino'er. Så har jeg brug for råd igen Jeg har købt noget svejseudsugning til min enkeltmandsvirksomhed. Da jeg har købt det privat af en bekendt, har jeg virkelig fået det til en virkelig skarp pris.. udstyret er faktisk tæt på nyt i stand. Udsugningen består af en sugearm fra 2011 og en sugemotor fra 2015. Hvordan værdisætter jeg sættet? Jeg har fundet nyprisen i hos producenten på et komplet sæt magen til mit, står til 9595kr ex. moms, delene kan også købes enkeltvis til 3838kr for sugearm og 7249kr for sugemotor. (ex. moms.) En ting er vel hvad jeg har givet, en anden ting er vel hvad det er værd? Eller skal jeg bare sælge til firmaet for samme pris jeg selv gav? Håber I kan hjælpe mig lidt på vej Bedste sommerhilsner Rune - StålBixen. |
Ja du bør bruge samme pris du har købt til (ellers ville du også skulle indberette fortjeneste til skat) - så samme pris og meget gerne med et bilag fra sælger som viser prisen
Ellers kunne man jo altid bare købe ting selv og så sætte prisen op, så man fik fortjenesten selv og ingen fortjeneste i virksomheden - og den går jo ikke
vh John Hannover