Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt købe privat ejendom via virksomhed hvor alle medarbejdere skal bo?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg er i øjeblikket i gang med at starte et ny social media platform op sammen med tre andre. Vi bor alle pt. i København, men har leget med tanken om at rykke ud af byen for at skære omkostningerne ned til det minimale. Vi regner med at få en større investor på i starten af efteråret.

Heraf udsprang så idéen om at købe en stor landejendom uden for København, og alle sammen flytte derud. Derudover vil vi på sigt kører det som et incubator sted, hvor vi investerer og indlogere start-ups i 6-12 måneder ad gangen og bygger virksomheder op mod procenter.

Vi har pt. stiftet et IVS, men skal omdannes om et par måneder til ApS.

Mit spørgsmål går på: 

- Er det muligt for et selskab at købe privat ejendom og kører virksomheden derfra, samtidig med at vi bor der? 

- I så fald ja - hvor hårdt vil vi blive beskattet? Jeg har researchet lidt på SKAT, men det er jo som altid en jungle af dimensioner.

Jeg håber i kan hjælpe!

På forhånd tak,

Mvh. 

Frederik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46683
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Det lyder som skidt ide med at stifte IVS med henblik på omdannelse til ApS inden for kort tid. Det koster let 10.000 kr ekstra i revisor erklæring frem for at gå direkte i ApS

2 Det er meget hårdt beskattet når hovedaktionæren bor i selskabet ejendom

Frem for at google, så betal en god rådgivning fra en revisor fra dag 1

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)