Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame på DBA

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Statement... det er ikke helt korrekt. Det er rigtigt at du får en gratis-optagelse på degulesider.dk når du køber en bogannonce... det gør du i og for sig allerede bare ved at ringe ind og gøre opmærksom på din eksistens hvis ikke allerede dataene er kopieret fra cvr...

Men du får jo ikke decideret ''markedsført'' dig på degulesider.dk - endsige kategoribaseret reklame, link til hjemmeside, søgeord osv... ... så egentlig markedsføring får du ikke for 500kr...

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 01:09

Modsat hvad flere her skriver, så har jeg kendskab til flere der har rigtig dårlige og dyrekøbte erfaringer med annoncering på dba.dk

Men jeg tror lidt det også har betydning hvilken sælger man kommer i kløerne på der inde.

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 08:14

Vi har prøvet det med en webshop vi har, og umiddelbart fik vi en fin respons..!

Taget i betragtning af pris på annonceringen osv. - og hvad man får andre steder for samme penge.
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 09:44

Svar til Matt - vedr. dgs.dk: Du har sikkert ret

Spørgsmål til alle: Hvor langt kommer man for 500,- kr.s AdWords???

Tilmeldt 27. Jan 06
Skrevet kl. 10:03

En idé til ''billig'' markedsføring overfor samme målgruppe, som Madam Tut efterspørger:

Hvad med at:
1) finde en visuel og ikke alt for billig ting (F.eks. Weekendtasken fra Rice). Den er flot og stilmæssigt passer den jo fint med jeres børnetøj, plaider, etc.
2) opret jeres som medlem hos QXL. Husk at jeres brugernavn gerne skal henvise folk direkte til jeres hjemmeside. (Madamtut.dk eller Madamtut-dk)
3) Sæt tasken til salg startpris 1,- kr. Husk at skrive vejledende pris 589,- eller hvad den nu koster. I kan jo skrive et eller andet med at tasken bliver solgt uden den originale emballage, men at den fremstår ny og ubrugt.
4) Auktionsprisen skulle gerne ende omkring jeres indkøbspris...
Ego - I og et af jeres stil-produkter er blevet eksponeret overfor målgruppen (=folk der shopper på nettet) , og hvis alt går vel har det ikke kostet jer andet end tiden... .

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 10:27

Statement: Tro mig, det har jeg Jeg har været ansat i TDC Forlag og solgt det skidt... og ved du hvad det værste er... det virker! Selv bøgerne som folk har erklæret døde for længst er stadig sindssygt effektive, hvorimod målgruppen 0-40 år benytter sig primært af netbaserede medier; dgs.dk - krak.dk og jubii.dk :=)

I øvrigt har dgs.dk jo indgået samarbejde med jubii.dk, sådan at det er De Gule Siders resultater der vises på jubii's erhvervssøgning, tlf.søgninger osv... To fluer med ét smæk... et lille tip til alle Jer

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:42

Matt,

Det kan jeg godt følge til en vis grad. Sidst jeg skulle ringe til den lokale grill for at bestille noget mad, brugte jeg nok 10 min. forgæves på at finde telefonnummeret på nettet. Så kom jeg i tanke om at jeg havde en (støvet) telefonbog i reolen, og 10 sek. efter havde jeg nummeret  Det samme gjorde sig gældende da jeg engang skulle skifte frisør.

Men spørgsmålet er så, om ikke det var fordi jeg ikke kunne finde dem på nettet, at jeg måtte hive telefonbogen frem. Hvis de havde været mere synlige på nettet ville jeg nok aldrig have brugt telefonbogen. Grillen stod udelukkende registreret på dgs.dk og krak.dk med ejerens navn (da jeg fandt telefonnummeret i telefonbogen slog jeg det op på dgs.dk, nørdet som jeg er...).

mvh Carsten
Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 10:52

Carsten -> Hehe... ja lidt nørd er man vel...

Men jo det er præcis sådan det gør sig gældende i manges tilfælde. Som også De Gule Sider véd, hvilket er hvorfor dgs.dk er danmarks største og mest brugte portal til erhvervs-søgninger, hvorimod krak.dk kan prale med at være danmarks største hvad angår kort-opslag... men medmindre krak snart finder ud af at sælge reklamer PÅ kortene, så sakker de sgu for alvor bagud, for dér har dgs.dk ubetinget magten, hvorimod dgs''s kort halter bagud i mine øjne ved at være langsomt og grafisk dårligt.

Egentlig mangler der en rådgiver på uvildig basis, der kan rådgive om annoncering i de forskellige søgebaserede medier, for man skal så absolut ikke tro på alt det guld og grønne skove som både dgs''s sælgere, krak''s sælgere og jubii''s sælgere - for slet ikke at nævne eniro som jeg nærer et personligt had til... ikke mindst for den tid hvor de brugte al deres sol.dk - genererede trafik i deres markedsføring... totalt til grin i mine øjne!!

Men jeg fandt aldrig en sådan rådgiver, og overvejede et splitsekund selv at slå mig ned på området... men så igen... på ét eller andet tidspunkt bliver man jo ned til at holde sig til én ting selvom der dukker den ene gode idé op efter den anden.

Så jo... jeg kender en del til annoncering på degulesider.dk - også en masse ting som jeg har skrevet under på klausuler om ikke at udtale mig om, før og efter endt ansættelse... og tro mig... at få Deres jurister i røven er ikke noget man ønsker... så spørg endelig løs hvad angår annoncering, så skal jeg fortælle Jer af den pose jeg gerne må lukke ud af...

Tilmeldt 27. Jan 06
Skrevet kl. 11:03

Matt, det kan være at du kan nikke genkendende til følgende. Da Eniro kom med deres første gule bog i ''99 brugte jeg lidt til nogle erhvervsopslag.

Jeg ringede bl.a. til een, som havde lukket sit firma fire år tidligere. Enten var det en smutter for Eniro eller også havde de kopieret en gammel TeleDanmark bog... Der var flere andre opslag som også var behæftet med fejl.

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 23:46
Uanset om man "tror" det virker eller ej, så var det måske en ide at måle på det? Vi havde en kunde, som brugte flere forskellige online annonceringsformer (også dba), og det var gætværk indtil vi lavede nogle værktøjer til at måle på det - altså måle investering i markedsføring direkte op mod salg. Det gjorde, at kunden kunne skære de underskudsgivende væk og hælde flere penge efter det, der rent faktisk virkede.
Side 2 ud af 3 (24 indlæg)