- Besøg evt. www.postdanmark.dk og vælg størrelse samt destination (kan gøres på forsiden).
Hvis du skal have tip til andre steder, er det nok relevant med antallet af pakker, vægt og måske om det er erhvervs- eller privatkunder der skal modtage.
Jeg har selv bl.a. en webshop og har tumlet med spørgsmålet om hvad der bedst kan betale sig. De fleste pakker jeg sender ud vejer under 20 kg og der er også en del maxibreve.
Jeg har undersøgt hvad folk som UPS og DHL skulle have for det og det kunne overhovedet ikke svare sig at benytte nogen af dem. De fleste har en prisguide på deres hjemmeside hvor man kan beregne hvor meget en given pakke kommer til at koste. Jeg lavede et regneeksempel på en pakke fra København til Odense - UPS skulle have i omegnen af 250 kr for at levere den - men så var den der også næste morgen inden 12. PostDanmark tager 50 kr for en tilsvarende forsendelse og leverer også næste dag. Og fordelen ved PostDanmark er at de kører pakker ud til privatpersoner om eftermiddagen, nogle gange helt ud på aftenen.
I samme bygning hvor jeg har til, ligger en større webbaseret computerbutik. De skovler pakker ud af døren og fylder gerne et helt bur om dagen som PostDK kommer og henter om eftermiddagen. Prøv at tal med PostDK''s erhvervscenter.
Der er forskellige muligheder mht. at sende dine pakker alt afhængig af leveringshastigheden. Dog bliver du lidt begrænset af at der er tale om pakker til private kunder, hermed er DPD og GLS udeklukket. Lav et estimat på hvor mange pakker du ca. kommer til at sende pr. år samt en vægtfordeling på pakkerne, når det er gjort henvender du til defirmaer der kan klare den type forsendelse og får et tilbud.
Prøv at kontakte en slagskonsulent hos følgende firmaer og få et tilbud.
PNL ( et Post Danmark firma med special i forsendelser til udlandet)
PostDanmark tilbyder "konsolidering" af pakker til udlandet. Det vil sige, at du pakker alle dine pakker til det samme land på samme palle, hvorefter den sendes som een forsendelse til den udenlandske terminal.
Der bliver den så splittet op i flere forsendelser. Dette burde give en billigere fragt pr. pakke, med det forsendelsesmønster du illustrerer.
Bemærk, at DHL er ejet af Deutche Post. Så selv om de (efter min mening) ikke er supergode til privatkunder i Danmark, er de det faktisk i Tyskland. Når du kontakter DHL skal du huske at oplyse, at det ikke er kurerforsendelser du ønsker pris på, men almindelig transport af pakker.
En anden løsning kunne være DPD. De er også rimelig store i Tyskland.
Vi er lidt i samme situation som Place2Play. Jeg har lige ringet rundt til alle de store firmaer (men ikke hørt tilbage fra UPS endnu) og en del af de danske speditionsfirmaer, men ingen af dem leverer til private kunder i udlandet. Postdanmark tilbyder individuelle ordninger hvis man sender over 3000 forsendelser om året. Dog siger GLS at de vil have en løsning til foråret.
Hvis nogen kender et transportfirma, der tilbyder fragt til private kunder i udlandet, ville det være en stor hjælp.
vil lige minde dig om at post danmark godt kan afhente på din adresse men det vil koste dig omkring 25 kilo om året som bekendt så går alle udgifter over i prisforhøjelser på produktet.