Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøjproduktion.. men hvor og hvordan?

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man får sat en tøjproduktion i gang. Altså, hvor skal man sende sine design/tegninger hen og, skal man starte med, at købe færdiglavede trøjer som man kan sætte sit tryk på? hvad, hvis nu man ikke kun vil designe trykket og gerne vil lave sin egne trøje, t-shirts og bukser?

Skal man kontakte en tøjfabrik og spørge om de kan og vil lave ens design?

Hilsen Malte.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malte,

Læs evt. mine indlæg. Jeg kan godt hjælpe dig.

Et godt råd: Lav dig først og fremmest en præsentabel mappe og en cd-rom med dine designs, hvorpå pantonefarvekoderne fremgår.

 Ved produktion af tøj skal du til udlandet for at få de rigtige priser. Mange får produceret i Tyrkiet, Polen, Kina og jeg får selv produceret i Saigon/Vietnam. Priserne i Vietnam er formentligt en smule lavere end i de fleste af ovennævnte. Derudover kræver det også at du bestiller forholdsvis store mængder (250-500 stk.) før det kan betale sig.

Jeg var i dec. i Vietnam for at finde en tøjproducent. Dette lykkedes, og jeg modtager i næste uge min første sending (knap 500 t-shirts). Disse er egne modeller med prints, necklabels, pricelabels, vaskeanvisning og emballage - alt sammen i lækker kvalitet!

 

 // Christian da Silva Wendelbo

Fra København
Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

(Havde ikke set du havde svaret på mit indlæg, inden jeg sendte den private besked til dig)

Du for lavet dem, af en tøjproducent som både laver necklabels og det hele, plus at han/hun kan og vil trykke dit logo.

Du har også selv valgt, hvordan selve stoffet skal være, altså om der er nogle af syningerne som skal være på en anden led for, at få det til at se lidt andeledes ud.

Er det bedst, at tegne sit design i hånden eller på computer? Hvis det er computer, kender du så et godt tegne program?

Hvor meget koster det sådan ca. at få sendt 250-500 stk, til Danmark fra udlandet, hvis man både tæller materialet/stoffet til T-shirten, necklabels, pricelabels, vaskeanvisning og emballage, prints / (logo-tryk) og fragt med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare i orden ;)

Producenten er rigtig stor og kan lave det hele ja (stor fordel!).

Jeg har selv brugt Photoshop og et par andre programmer, men nej ellers ikke... Er forholdsvis ny i branchen, men havde ideer til en masse fede prints, som jeg kunne få designet i Photoshop.

Ang. tekstil har jeg naturligvis også selv valgt. Jeg købte dog selv et par lækre t-shirts i DK, som jeg tog med derover til inspiration.

Mht. pris kan jeg sende dig en mail med flere informationer.

Fra København
Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det ville være nice med en mail.

Ville gerne vide, hvor meget man skal statse på, at få brugt før man begynder, at tjende ind igen.

Hvordan fandt du tøjproducenten?

Jeg kan også selv tjekke om der nogle bedre tegneprogrammer, der er jo så mange programmer. Tror jeg er bedre til, at tegne i hånden end, at finde ud af at bruge et tegneprogram.

Hvad for en slags tøj er det du laver? Er det, pop, hip hop, skate, hverdagstøj eller sådan noget.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik fat i en amerikaner, der lever af at formidle kontakter, og han tog mig med ud til en fabrik.

Men ja find et program... Dog skal du formentlig have scannet det ind, da de fleste fabrikker vil kræve at få det på en cd-rom.

Tøjet er lidt ala stilen du kan finde på greedy.dk, trendlovers.dk etc. Men synes da det er lykkedes mig at finde min egen stil.

Fra København
Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kom du i kontakt med amerikaneren?

Gælder det ikke om at finde de bedste kontakter som muligt for, at komme godt i gang? eller det siger sig selv, at man skal finde gode kontakter, men, hvor finder man de gode kontakter?

Det tøj ser da rimelig nice ud, det skal du da nok få succes med :)

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Igennem min far, der har startet møbelfabrik i Saigon.

Jeg ved ikke, hvor du ellers kan finde udenlandske kontakter! Alibaba.com, google, tøjmesser og ellers kan jeg godt hjælpe dig...

Jeg takker!

 

 

Tilmeldt 14. Sep 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gutter.


Jeg vil bare lige høre hvad Malte fandt ud af i forhold til at finde en tøjproducent?

Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malte

Jeg kan godt hjælpe dig med det. Har familie som har tøj fabrik i indien som  de levere meget til europa

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)