Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til markedføring ønskes

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Tune
Tilmeldt 30. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med opstart af lille virksomhed, hvor jeg tilbyder oversættelse, korrekturlæsning og transskribering af alle mulige typer tekster. Jeg søger efter gode ideer til, hvordan jeg skal reklamere for mig selv.

Har planer om, at lægge et link til min hjemmeside på FB, når jeg er helt tilfreds med den, og så håbe på, at mine venner deler. Men det er jo ikke nok.

Jeg vil helst ikke bruge alt for mange penge på markedsføring pt., så tænker at opslag i butikker og uddannelsesinstitutioner vil være en mulighed også. Men savner nogle mere kreative løsningsforslag. Hvad har I erfaring for virker?

På forhånd mange tak for inputs.

Hilsen

Katja

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:56

Hej Katja

Lige så snart du har defineret din målgruppe, så bliver det nemmere. Hvem tænker du, at din målgruppe der?

Facebook er jo - som vi alle ved - selvfølgelig en glimrende måde at dele ens virksomhed. Du kan lynhurtigt skaffe dig en masse følgere, hvis du er super skarp på, hvem og hvad din målgruppe er. 

Jeg kan umiddelbart forestille mig, at du gerne vil oversætte for virksomheder, der ønsker at ekspandere til et nyt marked. Men du nævner også noget med uddannelsesinstitutioner - skal det være en slags lektiehjælp? Hvis du gerne vil participere i lektiehjælp, så er din målgruppe jo fanget på deres uddannelsesinstitution, hvor de dagligt færdes. Du kan med fordel printe nogle forskellige plakater, som du kan sende ud til mange forskellige uddannelsesinstitutioner, hvor du fortæller dem, at du kan hjælpe deres studerende, hvorefter de med stor sandsynlighed vil hænge dine markedsføringsplakater op. 

Jeg vil også anbefale dig at lave guids. Lav grammatikguide og meget andet på en blog, som bliver godt SEO-optimeret, hvorefter folk finder dig, hvis de f.eks. googler: "hvordan snakker jeg bedre tysk?". Du kan lave en guide, der løbende opdateres, så folk kan følge med, hvis de gerne vil blive bedre til det pågældende sprog. Du kan sagtens oprette mange guides på din blog; skriv bedre fransk, tal bedre tysk, sådan snakker du bedre dit og dat sprog..... 

Mht. til guides, så kan du sagtens lave en miniguide, eftersom mange folk rejser på ferie i sommer, og derfor kan de have brug for at lære et par gloser på et nyt sprog - dette afhænger selvfølgelig af, hvilket sprog du oversætter fra og til. :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:41

Først og fremsten er der 0 links til siden uden links findes siden ikke google https://majestic.com/reports/site-explorer?q=denlillesproghjaelper.dk&oq=denlillesproghjaelper.dk&IndexDataSource=F

få social aktive på siden google plus og facebook

få oprette en https://www.google.com/business/  så kommer du lettere op med de lokale søgninger omkring Ishøj 

links godkendes og beholder links er det nødvendigt med en god hjemmeside så lav siden så god som muligt 

God ide vær aktiv bruger herpå amino.dk husk klik ret profil klik over debat indstillinger og indsæt dit signatur links der , det kan du altid starte med 

Der findes mange muligheder med en google søgning brug blandt andet disse ord så finder du noget såsom link kataloger , du kan sende pressedemdelser ud , der findes artikel sider , du kan blive skribent artiklen sider med mere der findes ekstreme mange flere ord kun fantasien sætter grænsen men bare de første ord så er der mange måneders arbejde husk dog altid når skriver ud nogle steder alt skal være unikt hver eneste gang

husk det vigtigste er andres blog ,  nyheds medier med mere der linker til det giver mest , links der godkendes artikler link kataloger giver noget især siden findes så nyhederne finder de kan finde den på mere end en presse meddeles. 

få en video på siden 

få skrevet en presse meddeles 

viden er vigtigt læs seo bøger http://www.seo-lex.dk/ http://seo.demib.dk/ http://linkbuildingbogen.dk/download/ Nu laver du tekster til hjemmesider med mere,  så jeg synes det er endnu vigtigere du har alt grundviden inden for seo

siden overveje et bedre design i Wordpress , der findes i Wordpress mange design der er langt flottere og der sælger dit produkt bedre og det er normalt også bedre de design i søgemaskine optimering .

siden kan søgeord optimere on page med dette her

flere ord på siden det ideel er på hver side 500 ord der er ikke 500 ord på nogle af dine sider , det hjælper dig opad i det organiske resultat flere ord på siden og det hjælper der. desuden mangler der h1 titlen siden og en underoverskrift h2 

meta titler husk ideel er der 40 tegn til 60 tegn og meta beskrivelsen er 120 tegn til 160

det eneste billedet på siden det mangler titler og al tekst 

social medie jeg ville sætte links til din firma facebook siden , godt der er del på de social på siden , få oprette en google plus profil og sæt det på siden 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Skovlunde
Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:03

Jeg er enig med Kasper Friis , du er nødt til at være helt skarp på hvem din målgruppe er. Og så skal du sætte dig i deres sted; hvor ville du som virksomhed, studerende mm. søge?

Hvis du ville spørge andre i dit netværk, er det en god idé at du sikrer at alle i dit netværk ved at du er startet op, og der er Facebook naturligvis en god idé.

Jeg synes også ideen om blogs er gode, fordi de gør dig synlige online.

Hvis du mangler noget at lave/gerne vil have flere der kan anbefale dig, ville jeg tænke at du kunne tilbyde din arbejdskraft gratis (f.eks. en tekst på 2000 ord) så dine potentielle kunder kan prøve dig af. Det er en rigtig god måde at få lokket nye kunder til, og hvis du lægger det ud på FB, kan du endda være heldig at det bliver delt i de relevante kredse.

Er der nogle faglige grupper du kan være med i? F.eks. kommunikations-/translatør-netværk? Her ville du måske også kunne promovere din virksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)