Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at sprede ordet om min side på Facebook!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mit navn er Marco.
Jeg har en side på Facebook hvor jeg tilbyder hjælp til stile i tysk og eksamens hjælp samt lektier og generelt tysk timer om at lære sproget. Da jeg taler tysk flydende synes jeg det er en god måde at hjælpe andre som kan have svært ved sproget eller bare vil lære det.

Mit problem er at jeg ikke er så kendt og vil gerne have noget hjælp , fordi ud over denne side vil jeg gerne have en blog , men ved ikke om det er best på Facebook (igen skal jeg have hjælp med at sprede ordet) ,da det ikke koster noget. På den blog vil jeg give tips og tricks til at kommer sig over eksamensangst mm. Da jeg for eksempel er en af de mange der har haft det, men er kommet væk fra det med forskellige måder.

Nogen forslag og hvad ellers folk gerne ville høre om eller have hjælp til , så skriv også lige en ide ned det ville være fedt.

Øhm jeg håber ikke det blev for kompliceret eller for forvirrende . Håber virkelig i kan hjælpe.

Link til side:

https://m.facebook.com/Tysk-Hjælp-1527691894212693/?ref=bookmarks

Mvh ~ Marco

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 09:46

Hej Marco - god ide med at hjælpe folk med tysk; jeg tror, at vi alle ved, hvor svært tysk grammatik kan være sommetider. :-)

Du kan jo selvfølgelig sagtens både have en blog og en facebookside - du skrive på bloggen, og når du har gjort det, så deler du blogindlægget på din Facebook. 

Og mht. at blive kendt i området, så er du jo egentlig meget priviligeret, eftersom din målgruppe er nem at definere - folk, der har tysk som fag og kunne bruge hjælp. Jeg er klar over, at skolerne er gået på ferie i øjeblikket, men ellers skulle du måske henvende dig der. Det kan bl.a. være vha. at hænge nogle plakater op på skolerne, hvor der står "tysk hjælp" osv. - you get the point.

Men hvis du løbende laver blogindlæg, der bliver delt på din Facebook, så skal der nok komme folk ind og stifte bekendtskab til din side. Sørg også for, at din blog er søgemaskineoptimeret, så den ryger til tops, når folk skulle google "hjælp til tysk, tyskhjælp", eller noget i den retning. Hvis folk finder dig spændende nok, så kan også tage andre former sociale medier i brug - læg evt. et billede op på Instagram, når du har lavet et nyt blogindlæg osv...... 

Held og lykke med din blog og facebookside!

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 10:07

Hej Marco 

Jeg er meget enig i, hvad Kasper skriver! - Men udover det, så vil jeg gerne lige komme med bidrag i forhold til, hvordan du kan give noget til studerende lige nu inden studiestart. For som Kasper skriver, så er det nok ikke lige nu, at de har brug for hjælpen, men du kan udnytte tiden med andet relevant information. 

1. Lav en guide! - Sådan kommer du godt fra start med dit studie. Måske med en vinkel på Tysk, hvor du giver basis viden inden studiestart. 

2. Lav en lille "rejse"-håndbog med tyske termer, som er mest udbredte, når Familien Danmark rejser til Tyskland eller køre igennem på ferien. 

Det fjerner måske fokus lidt fra din kerneydelse, men til gengæld er det relevant og aktuelt, hvilket vil skabe trafik på din blog, som også tæller med i din SEO. Del det så på Facebook og så skal der nok komme folk til gennem tiden. Det vigtigste ved Facebook er INDHOLD, som er relevant for den gruppe af mennesker, som du gerne vil ramme. Det giver trofaste og engagerede følgere. Desto mere de liker, deler og kommentere dit indhold, desto bredere rækkevidde får du. Samtidig med at du vil blive prioriteret op i forhold til Facebooks algoritme. 

Husk, at tjekke hvornår dine bruger er online (Det kan du gøre i indblik). Det er disse tidspunkter, hvor du skal dele dine budskaber :) 

Det kan være en rigtig god idé, at definere en række emner du vil arbejder med over en given periode. Du vælger selv hvor lang tid ud i fremtiden du vil planlægge, men jeg anbefaler altid, at have en skabelon på et halvt år minimum, hvor der er mulighed for at skubbe opslag ud til fordel for højaktuelle og nye relevante informationer, som skulle være relevant for din målgruppe. På den måde får du arbejdsro og kan dermed bruge tiden mere konstruktivt i stedet for, at skulle finde på hele tiden :)  

Jeg håber du fik lidt ud af mine ord her. Ellers er du velkommen til at kontakte mig. Jeg tilbyder bl.a. sparring vedr. Facebook og strategi pr. mail eller telefon til lækre iværksætterpriser, hvis du skulle have brug for yderligere hjælp. 

De bedste hilsner 

Anita 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48

Godt indput du kom med det :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)