Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og brug af ejerlejlighed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har følgende scenarie i tankerne.

* Køb af bolig til omkring 3 mio uden bopælspligt i kbh igennem mit enkeltmandsfirma hvor jeg har virksomhedsordning.

* Jeg har stadig min andelslejlighed udenfor kbh som jeg har adresse i og bor i til daglig.

* Jeg kan trække alle udgifter fra i lejligheden. Dvs lån og ejerudgifter.

* Jeg tænker så at ville bruge lejligheden i weekenderne selv og evt leje den ud via f.eks airbnb.

* Jeg får ud fra at jeg så skal betale skat af evt lejeindtægter og overskud ved salg af boligen.

* Jeg skal ikke betale skat af fri bolig da jeg ikke bor fast i den og ej heller har folkeregisteradresse der.

Er det en mulighed? Jeg har penge til selve udbetalingen og lidt ekstra så banklån ikke er nødvendigt.

Mvh
Navnet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

navnet:

Jeg har følgende scenarie i tankerne.

* Køb af bolig til omkring 3 mio uden bopælspligt i kbh igennem mit enkeltmandsfirma hvor jeg har virksomhedsordning.

* Jeg har stadig min andelslejlighed udenfor kbh som jeg har adresse i og bor i til daglig.

1 * Jeg kan trække alle udgifter fra i lejligheden. Dvs lån og ejerudgifter.

* Jeg tænker så at ville bruge lejligheden i weekenderne selv og evt leje den ud via f.eks airbnb.

2 * Jeg får ud fra at jeg så skal betale skat af evt lejeindtægter og overskud ved salg af boligen.

3* Jeg skal ikke betale skat af fri bolig da jeg ikke bor fast i den og ej heller har folkeregisteradresse der.

Er det en mulighed? Jeg har penge til selve udbetalingen og lidt ekstra så banklån ikke er nødvendigt.

Mvh
Navnet

Lige umiddelbart synes jeg du skal have en revisor på men

1 Du kan trække renter og faktiske udgifter fra ved VSO - ikke afdrag naturligvis og ikke forbedringer

2 ja

3 jo du kan jo ikke bare have rådighed i weekend uden det i høj grad udløser skat - uanset folkeregister osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svar. :)

Tænkte nok det ikke var bare lige.

Så lyder det til at det er nemmere at købe den privat og så betale skat af evt. lejeudgifter via Airbnb

/Navnet

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

navnet:

Jeg har følgende scenarie i tankerne.

* Køb af bolig til omkring 3 mio uden bopælspligt i kbh igennem mit enkeltmandsfirma hvor jeg har virksomhedsordning.

* Jeg har stadig min andelslejlighed udenfor kbh som jeg har adresse i og bor i til daglig.

1 * Jeg kan trække alle udgifter fra i lejligheden. Dvs lån og ejerudgifter.

* Jeg tænker så at ville bruge lejligheden i weekenderne selv og evt leje den ud via f.eks airbnb.

2 * Jeg får ud fra at jeg så skal betale skat af evt lejeindtægter og overskud ved salg af boligen.

3* Jeg skal ikke betale skat af fri bolig da jeg ikke bor fast i den og ej heller har folkeregisteradresse der.

Er det en mulighed? Jeg har penge til selve udbetalingen og lidt ekstra så banklån ikke er nødvendigt.

Mvh
Navnet

Lige umiddelbart synes jeg du skal have en revisor på men

1 Du kan trække renter og faktiske udgifter fra ved VSO - ikke afdrag naturligvis og ikke forbedringer

2 ja

3 jo du kan jo ikke bare have rådighed i weekend uden det i høj grad udløser skat - uanset folkeregister osv

vh John Hannover

Først og fremmest så kan du slet ikke anvende virksomhedsskatteordningen til den type udlejning, det opfylder ganske enkelt ikke kriterierne for "erhvervsmæssig virksomhed", en betingelse for overhovedet at kunne anvende en VSO!

Hvis du vil købe en lejlighed og den skal indgå i en VSO, så skal den være forsøgt udlejet hele tiden. Den her 50/50 løsning dur ikke!

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os så sige at den bliver forsøgt udlejet hele tiden.

Så er det vel firmaet egenkapital der afdrager på den. Det kan ikke trækkes fra i skat, men det er vel stadig firmaets penge og derfor "kun" 25% skat der betales?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

først skal VSO firmaet jo så have disse penge til rådighed via lejen men da der jo ikke er fradrag for afdraget er der jo ikke et skatteforhold i det som jeg ser det i forhold til afdraget - det trækkes ikke fra lejeindtægten.

Ja - skatten af lejeindtægten i VSO er 22% faktisk - i firmaet som acontoskat - men det får du jo ikke pengene i hånden af - Deraf navnet acontoskat.

Før du gør det vil det være helt normal skat - og sparer du nok op, kan du være så dygtig, at du kommer i topskat når du skal have pengene ud - men ja til at du kan udskyde - bare med risiko for udskydning til topskat.

Du må så slet ikke bebo den selv (slet ikke have den til rådighed på nogen måde) og evt salg vil være skattepligtigt af fortjenesten. Du kan så i øvrigt overveje kapitalafkastordningen

Du skal regne med omkostning evt til revisor for VSO/kapitalafkast ordning. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)