Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestyrelseshonorar

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man kun tjener kr 50.000 om året i bestyrelses honorar og ikke han anden indkomst udover pension kan det overhovedet betale sig at have et CVR nummer? Eller at indberette MOMS?
På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:35

Et enkelt brstyrelseshonorar bliver næppe anset som selvstændig virksomhed. Det selskab hvis bestyrelse du sidder i skal derfor udbetale dit honorar via deres lønsystem

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43

arguins:

Et enkelt brstyrelseshonorar bliver næppe anset som selvstændig virksomhed. Det selskab hvis bestyrelse du sidder i skal derfor udbetale dit honorar via deres lønsystem

Også stensikker på at bestyrelseshonorar skal indberettes hver gang fra udbealer - det er slut med at bestyrelseshonrar kan være selvstændidig virk Hør DOn Ø Flemming Østergård om han ikke er i den situation

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:48

Cookie - John Hannover:

arguins:

Også stensikker på at bestyrelseshonorar skal indberettes hver gang fra udbealer - det er slut med at bestyrelseshonrar kan være selvstændidig virk Hør DOn Ø Flemming Østergård om han ikke er i den situation

vh John Hannover

Også når det er hovederhverv?

Hvis ja, siden hvornår?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

arguins:

vh John Hannover

Det synspunkt tror jeg ikke du har ret i.

Der er ikke ændret på hverken retspraksis eller for den sags skyld den juridiske vejledning (C.C.1.2.3) gældende for bestyrelseshonorarer. Et bestyrelseshonorarer er som udgangspunkt a-indkomst til personlig beskatning, men kan indgå i en selvstændig erhvervsvirksomhed hvis det er en naturlig del af den virksomhed; ex. advokater og (visse) konsulenter.

Flemming Østergaards sag drejer sig ikke om bestyrelseshonorarer i sig selv eller honorarbeskatning, men nærmere om der reelt var tale om bestyrelseshonorarer eller bare maskeret løn/udbytte. Der var jo tale om nogle beløb i den sag som slet ikke er relevant for trådstarter.

Så hvis trådstarter slet ikke har en virksomhed, og heller ikke ønsker at oprette en, så er svaret meget lige til; der skal udbetales som løn.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:18

Jesper_nl:
Så hvis trådstarter slet ikke har en virksomhed, og heller ikke ønsker at oprette en, så er svaret meget lige til; der skal udbetales som løn

Enig!

Kun hvis trådstarter har omkostninger som skal dækkes indenfor de 50.000 kr, eller hvis trådstarter ønsker at sælge sine ydelser til flere kunder - kan det efter min opfattelse betale sig at tænke på virksomhed. 

Der er vidst ingen årsag til at inddrage Don Ø i dette :-) Han er vidst på at skala for sig selv ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32

enig Jesper  - Normalt A indkomst = løn - Men for de som har det som naturlig del - jeg vil sige hoveddel af virksomheden - f.eks advokater, kan det faktureres fra deres virksomhed. Du kan ikke drive webshop som virksomhed - og så få bestyrelseshonorar for at sidde i en vens virksomhed, via dit selskab - det skal være som a-indkomst.

Udgangspunktet er bare - a-indkomst - og det jeg taler om som ændring er at tidl. kunne det betales som honorar - og bare indberettes som bidragspligtig B indkomst, om jeg husker ret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)