Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Begrebet "me too" produkter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor vælger flere selskaber ikke at involvere sig i Network Marketing?
 
Der er flere afgørende faktorer som spiller ind, når man som potentiel distributør, skal vælge et selskab at involvere sig i. Det er faktisk nogenlunde de samme overvejelser, som selskaber udenfor branchen skal kigge på i en proces, hvor de eventuelt måtte overveje Network Marketing som en distributionskanal.
 
Indenfor Network Marketing taler vi ofte om selskaber med "me too" produkter, dvs. selskaber, som ofte blot rider med på Netværksbølgen - og blot kopiere populære produkter, som andre har succes med at afsætte; "me too" selskaber er ret så gennemskuelige når de laver deres egne versioner af andres succesprodukter.
 
Der er for så vidt ikke noget i vejen med at kopiere andres succesprodukter, det er blot uinteressant for en seriøs networker, at starte fra scratch, altså fra nul, i et selskab som ikke har deres eget unikke produkt / produktgruppe.
 
LR har eks. et vaskeægte "me too" produkt, når vi kigger på deres Aloe Vera produkter. På MLM markedet for Aloe Vera produkter har Forever Living været dominerende i næsten 30 år. LR vælger så "ud af det blå" at lanchere Aloe Vera produkter, selvom vi jo mest relatere LR til kosmetik, hud- og hårpleje produkter.
 
Igen pointere jeg, at det er der ikke noget forkert i - jeg forstår ganske udmærket baggrunden for det valg: Man har i forvejen et stort loyalt netværk af såvel forhandlere som kunder: Jo mere, man kan tilbyde denne gruppe, jo bedre - og kan man tage yderligere marked fra et andet selskab ELLER ride på den bølge andre selskaber skaber indenfor specifikke produktkategori, jo bedre.
 
Det er bare ikke interessant for en professionel netværker, at vælge "me too" selskaberne: Så vælger man istedet kategori-lederne, altså dem der skabte det pågældne marked og stadig sidder i førertrøjen.
 
Men tilbage til mit udgangspunkt: Hvorfor vælger nogle selskaber Network Marketing - og andre gør ikke?
 
Der er uden tvivl såvel kendte og ukendte selskaber, der hver eneste dag gør sig overvejelser udi hvorvidt de skal involvere sig i Network Marketing eller ej. Indenfor Network Marketing branchen er der jo flere selskaber som omsætter for så svimlende beløb, at det kan gøre nok så hærdede CEO´s misundelige.
 
Men der er en grund til at en lille håndfuld selskaber når disse højder:
 
1. De var først indenfor deres produktkategori
2. Produktet/produktgruppen er unik - man har skabt dette marked
3. Timing (ligger sådan set i de 2 øvrige punkter)
4. Fokus på deres unikke produktkategori
 
Forever Living skabte Aloe Vera kategorien indenfor Network Marketing selskaber. Andre netværksselskaber har til hudløshed "kopieret" dem - og har taget Aloe Vera produkter ind i deres sortiment - hvor de som oftest ikke sælger særligt godt.
 
Det er den klassiske Jolly vs. Coca Cola for nu at sammenligne med noget vi kender.
 
Mit eget selskab er markedsledende indenfor vores produktkategori (noni) og har skabt et helt marked, som overhovedet ikke eksistere før vi så mulighederne med NONI-frugten fra Tahiti. Vi har skabt alt hvad der hedder kendskab til noni i mere end 70 lande. Det kan ingen tage fra os. Nogensinde. Vi har skrevet historien. Vi er historien.
 
Der er løbende selskaber som forsøger sig på det marked - men det falder til jorden. Selv selskaber, som overhovedet ikke ville overveje NONI-produkter førhen, har lavet deres egne hal

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil godt kommentere det du siger med andre firmarer der forsøger sig med kopiprodukter.

Jeg har for så vidt ikke noget imod at folk laver kopiprodukter. Som forbruger er det skønt og have noget at vælge imellem. Ganske som det eksempel du selv kommer med på Coca Cola. Jeg er da glad for at Pepsi også blev opfundet...
Det samme gælder stort set alle varer. Det er da skønt at der er lidt konkurrence på markedet. I detailforretningerne hjælper det jo også til og holde priserne nede.
 
Der hvor jeg får mine kvaler, er når man ser virksomheder som lancere et produkt ved og bruge et navn, fordi navnet sælger. Og ikke for en dyt andet.
 
En meget veletableret helsekostforretning i Danmark (uden at nævne navne. Men deres produkter er dem med striber på) solgte for et stykke tid siden en håndsæbe. De havde ikke deres eget navn på, hvilket jo også er underordnet, da de jo også sælger andre mærker end deres egne, men på forsiden af indpakningen stod der "sæbe med aloe vera". En af mine kollegaer var nysgerrig på sæben vs. vores egne produkter fra Forever Living Products og købte den med hjem, for at prøve forskellen.
Ifølge dansk lovgivning skal fødevare, kosmetik og hudplejeprodukter og lignende påføres en varedeklaration. Og på den liste af opførte ingredienser skal den indrediens som varen indeholder mest af stå først og så videre nedaf.
Til min kollegas store overraskelse indeholdt denne sæbe slet ikke aloe vera. Man brugte bare navnet på forsiden, fordi planten sælger. Sæben kan sikkert have været en ganske udmærket sæbe, men lad os da lige slå fast at det ikke er pga. aloe vera.
 
I en anden discountvareforretning som også har slået sig godt fast på det danske marked kan man finde en hudplejeserie som hedder: ALOEVERA. På en af deres varer står der direkte: ALOEVERA BODYLOTION med e-vitamin. Ja tak, men vend så lige flasken om og kig på indholdslisten. Aloe Vera står som nummer 4 på dennem liste. To af mine kollegaer tager så kontakt til producenten og forhører sig om indholdet af planten. Først var de jo ikke sådan lige og få i tale (hvilket undrede). Langt om længe finder de ud af at produktet indeholdt så lidt som 19% aloe vera. Fair nok. Den indeholder altså planten, men igen, så kan cremen såmen være god nok, men det er da så absolut ikke pga plantens egenskaber.
Men navnet sælger. Og det har producenterne fundet ud af.
 
Det er også fint nok at andre vil være med på legen, men jeg mener at det er at vildlede en kunde som køber en varer fordi producenten slår på en egenskab fra en plante, som der enten ikke findes i produktet eller i så små mængder, at det ikke er pga. planten at varen kan være god.
 
Hos Forever har vi også en kosmetikserie, men vi er heller ikke blege for at indrømme, at det ikke er det vi skal kendes på, og det er heller ikke der vores speciale ligger. I min forretning sælger jeg slet ikke make up. Jeg har ikke en dyt forstand på det. Og jeg vil ikke stå og sælge noget til mine kunder som jeg intet begreb har om. Og det samme synes jeg andre skulle tage til efterretning. Som jeg sagde i en tidligere tråd - gør som reklamen siger.... GØR DET DU ER BEDST TIL. og hold dig til det.
 
Prentow
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Forever Prentow

Det din kollega har været udsat for, at en aloe vera sæbe ikke indeholdt aloe vera ifølge varedeklarationen, kan være fordi (er ikke 100% sikke) at hvis der er 0,7% eller mindre, så behøver man ikke at føre det på varedeklarationen (er vist en EU regl).

Men jeg kan godt følge dig, for jeg sælger jo også aloe vera. Og jeg grimmer mig når jeg hører kammerater der "tror" de har gjort en god handel, og har købt en aloe vera hårshampoo til en 5''er i føtex. Når man så læser varedeklarationen er der under 1% aloe vera eller mindre.
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præsis...

Det ville være som at sælge en film som hårdt slående action, men hvor der kun figurer en enkelt lussing fra en kvinde til sin utro ægtefælle i.
 
Eller en pornofilm uden sex....
 
If you know what I mean..
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
 
Det er sgu meget spændende læsning og jeg vil da gerne tilføje et par tanker derom.
Der er jo i nogen grad nogle helt traditionelt opbyggede firmaer der vælger at oprette en network marketing division til deres forretning. Jeg vil mene, at disse overvejelser i nogen grad også har meget at gøre med hvor firmaet står bl.a. brandmessigt og økonomisk.
 
En hel del firmaer har som udgangspunkt valgt MLM, som vejen deres produkt(er) skal formidles.
Der er i mange tilfælde tale om nye, spændende og på sin vis originale produkter og som i hvilket som helst andet firma der ønsker at komme ind på markedet, så vurderer de hvad de mener er bedst og ofte i forbindelse med deres økonomiske midler eller mangel på samme.
Et nyt firma der ønsker at starte op og formidle et nyt produkt, vil faktisk kunne spare utrolig mange penge ved at vælge MLM fremfor almindelig markedsføring. Der er uundgåeligt nogle der vælger MLM af den simple årsag, at der ikke er økonomi til at vælge nogen anden vej.
Hvis deres "valgte" MLM bonussystem er rigtigt sat sammen, så vil der være tale om at firmaet på en relativ overskuelig måde kan fastslå, at når de har solgt et produkt, så går "den" procentdel til formidleren og "den" procentdel til netværket og dette afregnes EFTER produktet er solgt.
Så rent økonomisk og overbliksmæssigt kan det have en række fordele, for at komme ind på markedet på denne måde.
 
Omkring de mere veletablerede firmaer, så er der typisk tale om at de ønsker at få et større flow i deres forretning og omsætning. Der er såvidt jeg ved altid tale om, at disse firmaer både opererer traditionelt og via deres (nye) MLM division.
Rent økonomisk står et veletableret firma bedre end et nyt firma. Deres motiv er at skabe mere omsætning og i modsætning til et nyopstartet firma, så er det jo halvt om halvt en gamble med deres brand som det er.
 
Men uanset hvor firmaet står henne, så er der nogle fordele omkring det økonomiske og rent ekspansionsmessigt - så kan det via et MLM system komme til at gå rigtig stærkt.
 
Hovedsagen er, at den "unikke" mulighed ikke alene ligger i selve MLM systemet. Et MLM firma har ligesom mange andre nogle klare fordele i, at have deres egen lille nieche.
En sådan nieche er ofte en eller flere produkter af en særlig kvalitet og som man kan forholde sig til. Der advares i denne forbindelse imod, at man ukritisk vælger at formidle nogle produkter der ikke kan markedsanalyseres (f.eks. et nyt vidundermiddel og "aldrig set før" produkter). - Hvis man ikke kan sammenligne et produkt med det øvrige marked, så er prisen jo af en meget udefinerbar størrelse og den overvejelse skal man lige have med, inden man tager del i lige præcis "den" unikke mulighed.
 
Så i et godt MLM firma, så er det en kombination af den rette nieche og det rette system der skaber en fornuftig forretning. - Når der er blevet dannet et solidt netværk af networkere og kunder, så er der belæg for at smide flere ting ind i produktsortimentet og selv de støste og mest indflydelsesrige firmaer tilføjer den dag i dag stadig flere og flere produkter.
I de helt store firmaer er der tale om ret så omfattende sortimenter af kvalitetsprodukter der imødekommer utrolig mange basale behov og dertil "låner" de forskellige firmaer noget inspiration fra hinanden og finder deres egen udbyder på præcis det område. - Dette hjælper også det enkelte firma med, ikke at tabe markedsandel til deres konkurrenter fordi sortimentet dér er bedre og/eller mere omfattende.
 
Mvh.
 
James
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)