Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan afslutte en handel?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Her kommer nok et spørgsmål som er meget simpelt for de fleste, minus mig Smile

Jeg har vovet at kaste mig ud i et projekt hvor jeg sælger og installerer produkter i prisklassen omkring 15.000 kr.

Som en stor positiv overraskelse har jeg næsten med det samme fået 2 forespørgsler og mangler kun lige de sidste detaljer før de er 100% i hus.

Nu er så mit spørgsmål hvordan man plejer at afslutte sådanne handler, sådan at de er bindende for begge parter, da jeg bestiller hjem specielt i forhold til hver enkelt kunde.

Jeg håber der er nogle som har gode råd i forhold til mit spørgsmål.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:05

Det er et superrelevant spørgsmål.
Det lyder som om, der er tale om noget IT.
Her er det meget vigtigt, at du beskriver meget præcist, hvad der er med i din ydelse, og hvor langt din efterfølgende service rækker. Ellers risikerer du at komme til at hænge på support i en evighed uden at kunne komme til at fakturere det.

I den prisklasse, som du nævner, plejer jeg at sende et præcist formuleret tilbud - nogle gange to-tre tilbud i samme mail. Kunden skal så utvetydigt tilslutte sig det ene tilbud i en mail. Så tør jeg godt gå i gang.
Hvis det er ordrer i 100 K klassen, laver jeg en kontrakt med underskrift af begge parter.

I dit tilfælde, hvor aftalen er lavet mundtligt, kan du sende en specificeret ordrebekræftelse. Og bede kunden bekræfte, at I er enige om pris og ydelse.

mvh Hans

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 20:08

Hej Hans,

Mange tak for et hurtigt svar.

Det var sådan set præcis som jeg havde forestillet mig, men det er altid godt lige at vende det med andre som sansynligvis er mere erfarne end mig.

Ha en god aften. 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:43

Hans har allerede givet et meget dækkende svar, så vil bare lige kort bekræfte at en email med enten beskrivelse af tilbudet eller en ordrebekræftelse på baggrund af en mundtlig ordre, er fuldt ud juridisk gyldig. Man kan med fordel vedhæfte sine forretnings- og leveringsbetingelser i emailen og bede kunden om at sende et svar tilbage hvor de bekræfter ordren.

På den måde er du dækket ind overfor både dårlige betalere (så som i, det er lettere at køre en inkassosag efterfølgende) og der er ikke tvivl om, hvad der er aftalt og hvad der ikke er aftalt.

Vi bruger normalt kun underskrift hvis der som Hans skriver er tale om store ordrer, eller hvis vi handler med en offentlig organisation. Sidstnævnte er egentlig på baggrund af en historie Hans engang fortalte om, at hvis ens kontaktperson i organisationen stopper eller hvis den aktuelle afdeling/råd/nævn/styrelse/myndighed nedlægges så kan det give vanskeligheder at få pengene hjem...

Always better safe than sorry ;-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:53

Nicolai Lønne:

Vi bruger normalt kun underskrift hvis der som Hans skriver er tale om store ordrer, eller hvis vi handler med en offentlig organisation. Sidstnævnte er egentlig på baggrund af en historie Hans engang fortalte om, at hvis ens kontaktperson i organisationen stopper eller hvis den aktuelle afdeling/råd/nævn/styrelse/myndighed nedlægges så kan det give vanskeligheder at få pengene hjem...

Av, ja - det skal jeg vist selv huske at lære af.

mvh Hans

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:08

Jeg specificerer også et leveringstidspunkt, som jeg ved jeg uden problemer kan overholde,

da jeg har haft en kunde der mente at være fritstillet, da varen ikke var leveret efter 4 hverdage.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)