Hej Aminoer, Her kommer nok et spørgsmål som er meget simpelt for de fleste, minus mig Jeg har vovet at kaste mig ud i et projekt hvor jeg sælger og installerer produkter i prisklassen omkring 15.000 kr. Som en stor positiv overraskelse har jeg næsten med det samme fået 2 forespørgsler og mangler kun lige de sidste detaljer før de er 100% i hus. Nu er så mit spørgsmål hvordan man plejer at afslutte sådanne handler, sådan at de er bindende for begge parter, da jeg bestiller hjem specielt i forhold til hver enkelt kunde. Jeg håber der er nogle som har gode råd i forhold til mit spørgsmål.
|
Det er et superrelevant spørgsmål.
Det lyder som om, der er tale om noget IT.
Her er det meget vigtigt, at du beskriver meget præcist, hvad der er med i din ydelse, og hvor langt din efterfølgende service rækker. Ellers risikerer du at komme til at hænge på support i en evighed uden at kunne komme til at fakturere det.
I den prisklasse, som du nævner, plejer jeg at sende et præcist formuleret tilbud - nogle gange to-tre tilbud i samme mail. Kunden skal så utvetydigt tilslutte sig det ene tilbud i en mail. Så tør jeg godt gå i gang.
Hvis det er ordrer i 100 K klassen, laver jeg en kontrakt med underskrift af begge parter.
I dit tilfælde, hvor aftalen er lavet mundtligt, kan du sende en specificeret ordrebekræftelse. Og bede kunden bekræfte, at I er enige om pris og ydelse.
mvh Hans