Jeg sidder og fifler med tanken om at starte min egen smykkeproduktion, da jeg (efter at have kigget utallige hjemmesider igennem) mener jeg har fundet en stil og fået nogle idéer til produktion af ringe, halskæder og øreringe, der ikke er repræsenteret andre steder. Min tanke er, at det i første omgang skal være fem forskellige designs og omkring 10stk. af hver design. Det skal til at starte med kun fremstilles i sterlingsølv (medmindre prisen for forgyldte smykker ligger på samme niveau som sølv??) og skal have en salgspris mellem ca.3-800,-. Der skal være sten (f.eks. kvarts, Onyx, Howlit o.lign.), men ingen diamanter eller andre ædelstene.
Så mine spørgsmål er:
-HVOR skal jeg starte? Skal jeg finde en dansk producent eller en udenlandsk? Er det for "overdrevent" at få dem produceret i udlandet, når det til at starte med kun skal være en forholdsvis lille prøve/opstartsproduktion?
-Kender I nogen, der er fair på priser og vejledning?
glem alt om fjerøsten når der er tale om smykke produktion, udover der snydes med ædelmetal indholdet har de også en helt anden opfattelse EF kvalitet. Udover det bør de overveje og du fagligt og sprogligt er i stand til at sparre med folk fra en helt anden kultur. Og dårlige engelsk kundskaber. start med at bruge nogen i Danmark og derefter evt. I Europa.
Husk at du skal være tilmeldt Ædelmetal Kontrollen.
Delvis enig, og ja vanskelig om man handler med "noen" på alibaba, og ikke er her selv. Sannsynligheten for å bli lurt på alibaba i dette tilfellet er nærmere 100% enn 50%.
Heldigvis koster det ikke mange hundrelappene for en laboratoriekontroll av noen av de ferdige produktene for å sjekke de er innenfor grenseverdiene mht Nickel o.l. flere Amerikanske selskaper er representert, foreksempel http://www.imrtest.com/locations/suzhou-china