Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtig er et originalt design for en E-shop?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Sidder lige og grubler, og håber på noget hjælp. Jeg står lige nu overfor et valg mellem at betale 10-15k for et rigtig flot og originalt webshop design baseret på osCommerce eller noget lign.. eller at betale 1000-3000 for en tilsvarende flot, men på ingen måde original webshob med alle de funktioner jeg forventer.

Spørger man en webdesigner får man selfølgelig at vide at det er langt den bedste løsning at vælge det bedste design til den dyreste pris, og det kan man naturligvis ikke fortænke dem i:) Men nu vil jeg gerne høre fra E-pusherne selv. Hvilke erfaringer har i med standartløsninger kontra et originalt design. Er det en sikker fiasko hvis jeg vælger den billige løsning?

4/1-JDR "Follow me i'm the infantry"

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:44

Tja... Nu er det nok ikke lige på sin plads at jeg blander mig her Big Smile

Men jeg tror roligt vi kan konkludere at det ikke er en sikker fiasko hvis du benytter en standard shop med et standard design, så ville scannet og ligenende jo ikke have et eksistensgrundlag, hvis deres kunder går konkurs hele tiden.

Men omvendt er jeg også sikker på at det unikke design (under forudsætning af at det er ordentlig lavet) vil give enhver shop et niveauløft som i de fleste tilfælde temmeligt hurtigt ville kunne tjene sig selv hjem.

Standard shoppen er nok i mange tilfælde en meget god start, hvor man så kan skifte til en mere prof shop når midlerne er knap så begrænsede.

Mvh Peder 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:53

Der er ingen tvivl om et design der appelere til målgruppen kan være med til at skabe et øget salg. Men det betyder ikke at et rigtig flot design også vil skabe et mersalg.

Der du skal have din hovedfokus er at få et design der appelere til målgruppen, som sætter nogle følelser og tanker igang hos netop din målgruppe, så kan det være ligegyldigt om andre synes shoppen er grim.

Et standard design kan sagtens stadig sælge varer, men i mine øjne er der ikke nogen tvivl om at et unikt lækkert design der rammer målgruppen vil skabe et mersalg og meget hurtigt vil kunne tjene de 10-15.000 hjem igen.

Så i bund og grund er jeg meget enig med Peder.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:56

Jeg glemte lige at nævne at du sagtens kan have en standard shop men stadig få lavet et lækkert design til denne.

Der er mange der designer både til dandomain, goldenplanet, scannet etc.

Fra København
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:33

Det er en balancegang.

Et design behøver ikke være 100% originalt - det hele handler om at gøre kunden tryg, og der kan man også bruge et design til at vække en form for tryghedsfornemmelse.

Det handler om hvordan man gør det. 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:49

Lige på kornet, Tingkaer!

Vi har shops kørende, der aldrig vinder en designpris - men som sælger en vis legemsdel ud af bukserne og genererer et særdelest attraktivt overskud.

En hvilken som helst webshop skal designes til målgruppen - ikke til ejeren!

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 23:33

Hej

Jeg er 100% enig med Thomas Rosenstand.

Jeg valgte at købe et osCommercesystem igennem Goldeplanet og herefter fået en billig programmør til at ændre designet, så det passer godt på den målgruppe jeg ønsker at ramme. Det er altså et standard design med fede moduler og herefter er designet justeret. 

Jeg har direkte kontakt med mine kunder, og forhøre mig nogle gange om hvad de syntes kunne være fedt. Det så endt i den side jeg har nu, og har lidt småjusteringer som min programmør hopper på hen af vejen. Og 15-20.000 har jeg slet ikk smidt i hjemmesiden ;)

Håber det kunne hjælpe lidt.

Mvh René Sørensen
www.personalsales.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)