Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I hvilken rubrik på selvangivelsen indberetter jeg personlig indskud

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber en herinde kan hjælpe med hvilken rubrik på selvangivelsen man indberetter beløb, man personligt har indskudt i sin egen virksomhed?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:53

Ja, det er helt klart et "Cookie" spørgsmål. Det kan John Hannover svare dig præcist på.

Men efter min allerbedste overbevisning, skal du IKKE indberette beløb, du har indskudt i din virksomhed, da det jo ikke påvirker dit resultat. Her går jeg ud fra, at du har en enkeltmandsvirksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16

Ja- ingen steder. Indskud og hævninger i alm personlig virksomhed (uden virksomhedsskatteordning) har ikke betydning for skat og skal ikke indberettes i resultat rubrikkerne. Du har skudt det ind i status under mellemregning - Du kan altid skyde ind - eller hæve - i personlig virksomhed, lige så meget du vil http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html fortæller hvordan man beskatte - og meget meget mere i Dette LINK

Hvis det er et selskab, så skal det jo være som lån og der skal beregnes rente fra selskabet til dig - og så er det bare del af regnskabet som kortfristet gæld og har ikke egen rubrik - men renten skal du angive som anden kapital indkomst i så fald. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)