Hej alle I kloge hoveder. Baggrund: Min forretningspartner og jeg har fået en idé, som vi gerne vil udarbejde i samarbejde med en kommune(r). Vi har selv kapital og arbejdskraft til at udvikle projektet 100%. Grunden til at vi gerne vil have kommunen ind over er, at de dagligt får forespørgsler, som vores idé vil kunne udføre. Det eneste det kræver af kommunen er en simpel henvisning til os. Vi er meget interesserede i at udvikle ideen i samarbejde med kommunen, så vi er sikre på, at de har lyst til at sende folk videre til os + produktet hjælper flest muligt. Kommunens villighed til at henvise til os er langtfra altafgørende, dog vil det være oplagt mulighed. Jeres erfaringer / forslag Er der en formel indgang til projekter i samarbejde med kommune(r), som vi har overset? Hvordan er det at arbejde sammen med kommuner? Foretrækker de at være med fra start, eller skal man helst være langt i processen? Andet.... Jeg håber I har nogle spændende inputs. Mvh, Christian Ravn
|
Hej Christian,
Jeg har selv været i kontakt med min kommune, for at høre om et samarbejde af en eller anden art - altså, ikke hvor kommunen er kunde, men blot hvor de henviser; lidt det samme, som det du snakket om.
Man skal bare huske, at hvis man skal noget med kommunen, så kan det sagtens tage MEGET lang tid. Tænk på alle de kommunale ansatte, der skal tjekke din ide igennem, før de kan godkende det. Når de så har godkendt det, så er der kaffepause, og så går de hjem kl. 14.30...... Jeg tror, du forstår min pointe.
Men hvis du kan lande noget, hvor kommunen henviser til jer, så har du jo fat i noget ret genialt, som også kan overføres til alle de andre 97 kommuner i landet.
Held og lykke! :-)