Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms opkrævning af konsulentydelser til finsk virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nystartet konsulent og har oprettet mit eget firma. Jeg fakturerer mit timeforbrug til en finsk virksomhed som jeg er konsulent for i DK. Skal jeg lægge moms på min faktura for mit timeforbrug til den finske virksomhed?

Hvad med de udgifter jeg har haft her i Danmark til udlæg for f.eks. broafgift over Storebælt osv. Skal momsen trækkes fra, når jeg sender min faktura til den finske virksomhed for mine udgifter?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46761
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10

Finland er EU og er det til en momsregistreret finsk virksomhed (din pligt at kontrollere) så skal du fakturere med reverse charge på fakturaen uden moms og indberette samlet i rubrik C samt for kundens finske VAT nummer kunde for kunde i momssystemet (gamle listeindberetning)

Storbælt har du ikke selv momsfradrag for hvis det er hvidpladebil (det har du ikke for nogen moms til en sådan) og hele beløbet er derfor udgift 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:35

Hej john

Tak for svaret og hjælpen.

Hvad med øvrige udgifter i forbindelse med mine konsulentbesøg. Firmaet i Finland dækker mine hoteludgifter mv., men skal jeg trække momsen fra inden jeg fakturerer mine udgifter til dem?

Og er der nogen, der ved om jeg kan få dækket mine udgifter til diæter? Eller trække dem fra?

mvh

Steen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46761
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:31

Hvis du selv har momsfradrag så bør du trække den moms du selv kan få refunderet fra, når du fakturerer Finland med reverse charge

Diæter: Jeg ved ikke om du er selskab er personlig virksomhed- men forudsætningen er jo, at du ikke får beløbet personligt dækket af selskabet - og så kan du ja - til kost - og ophold - eller 25% fradraget - men det er forskelligt for virksomehed og selskab - se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/bogfring-af-rejseudgifter-momsmssigt.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)