Hej Amino Jeg har arbejdet på en start-up idé i ca. et år nu. Det er en idé indenfor sproglærings- og e-learningsområdet. Konceptet, jeg har fået udviklet i den tid, rammer ned i et hul i et meget stort markedet. Potentialet går fra en solid forretning med en pæn millionomsætning til noget, der kan være meget større. Der er selvfølgelig en masse faktorer, der spiller ind ift, hvor projektet vil lande. Eksekvering, markedsføring osv. Jeg har ikke haft økonomien til at få projektet op at stå selv, og har heller ikke de færdigheder, der skal til for at bygge hjemmesiden selv. Alle investorer jeg har haft i tale, og hvor jeg har haft mulighed for at uddybe konceptet har været meget imponeret, men har dog stadig følt, at det var for tidligt for dem at gå ind i projektet. Jeg har visse personlig udfordringer, som gør, at jeg ikke føler mig overbevist om, at jeg er den rigtige til at føre dette projekt ud i livet. Disse udfordringer vil jeg gerne uddybe overfor interesserede, hvis det skulle være nødvendigt. Jeg ønsker dog ikke at gøre det i dette åbne forum. Det jeg helt præcis leder efter er en person, der kan overtage min idé og bringe den til live. Jeg ville tage en royalty og en lille procentdel af et eventuelt salg. Når projektet er oppe at køre ville der være en stor profitmargin med rigelig plads til en royalty. Jeg tænker, at denne royalty først træder i kraft, når et vist antal medlemmer er nået, så al tidlig indtægt kan geninvesteres i projektet. Jeg vil til gengæld ikke kræve nogen ejerandel. Vedkommende som vil skulle overtage projektet, bør have frie hænder til at træffe alle nødvendige beslutninger og sammensætte sit eget hold, som han eller hun mener er det rigtige. Dette indebære selvfølgelig også fordelingen af ejerskabet. Jeg vil selvfølgelig deltage i opstarten i den forstand, at jeg vil gennemgå alle dele af projektet og sikre at den viden og de overvejelser, jeg selv har opbygget og har haft i løbet af det sidste år, vil blive videregivet. Derudover vil jeg også være tilgængelig til al form for sparring som måtte være nødvendig og ønsket. For at give en idé om, hvilke kompetencer der er nødvendige vil her nævne nogle features, som siden skal indeholde: - Abonnementsside - Øvelser med rettemekanismer, der indgår i en større gamification af siden. - Forum . Kommentarspor - Oprettelse af 'ordbøger' - Skabelse af CMS, der kan bruges af 'ikke-tekniske' sproglærere. Dette CMS skal give lærerne mulighed for at tilføje indhold på siden, der både dækker over oversættelser, tilføjelser af ord til 'ordbogen', oprettelse af øvelser osv alt sammen på en nem og tilgængelig måde. Det er svært at give et præcis tal på, hvor stort finansieringsbehovet er, da en potentiel iværksætter kan have nogen andre idéer end mig til, hvordan man kan løse de forskellige ting. Jeg vil dog skyde på omkring 100.000-150.000 ville kunne løbe projektet igang. Interesserede må meget gerne skrive en privat besked til mig. Mere generelle spørgsmål kan skrives her i tråden, så alle kan få noget ud af dem. Mvh LT |
Alle der henvender sig må meget gerne skrive lidt om sig selv.