Hej Jeg har i flere år gået med en drøm om at blive iværksætter. Ligesom så mange andre har jeg masser af mere eller mindre unikke ideer. Jeg har også haft så småt gang i et par af dem, uden at det rigtigt er blevet til noget. Mit største problem er at motivere mig selv. Det er ikke noget problem når jeg ingår i et indbyrdes arbejdsfællesskab. Jeg er hverken doven eller dum, men nok ofte usikker på hvordan jeg skal vælge at gribe tingene an. Derfor har tanken om at starte et iværksætterfælleskab af en eller anden form kommet til mig. Jeg forestiller mig en gruppe på 3-5 personer, med hver sine kompetencer. Hver især laver et indskud til startkapital og nogle ansvarsområder. Den første stykke tid skal gå med ideudveksling og udvikling. hvorefter der bliver valgt et projekt som man går igang med. Efterhånden som projektet kommer op at køre, finder man en udefra kommende person til at styre projektet, mens arbejdsfælleskabet fortsætter som medejere, men som en slags bestyrelse/konsulenter. Hvad siger i lyder tanken utopisk? Er der nogen der kan følge mig? Er der noget man specielt skal være opmærksom på? Hvordan er det smartest at finde det rigtige fælleskab? osv... |
Jeg ville netværke for at lære andre at kende, hvem man kan stole på og hvem der kan hvad. Samtidig tillære mig et eller andet som andre ser en ide i, i en virksomhed. Jeg kan ikke forestille mig at starte en virksomhed op på den måde du beskriver medmindre jeg kender de andre rigtigt godt. En eller anden dag tjener virksomheden penge og så kan det værste komme op i folk der før var ens "venner". Ikke at jeg selv har prøvet det.
Mvh Jesper