De 800.000kr ift skat så er det betaling for indkomståret 2016 altså betaling imden 1 juli 2017 ?
ja - og hvis betaling er delt i anparter og bygning (og bygningen dermed ikke er en del af selskabet) så skal den deles i de to punkter
Kunne du ikke overveje at sælge anparterne ved betaling - 1/x del anparter ved hver betaling - både for at fordele skatten hvis du vil, og sikre det er dine til du får penge (om køber er med på noget sådan) Jeg ville tale med revisor
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Har forhørt mig omkring og det ser ud til st jeg får mest ud af at få mellemregningen ud skattefrit
Og de 800.000kr kan fordeles med 25.000kr køb af anparter og rester 775.000kr køb af ejendom og så træde ind i virksomhedsordningenK/S på den måde bruge de penge til min nye virksomhed
Jeg tror således de 775.000 kr kan sendes som opsparet overskud i K/S og derved sparer skat, således der kun skal betales en 25% af overskuddet ift hvad ejendommen er købt for.
Hvis jeg sælger i 2016 og ved næste års selvangivelse intræder i virksomhedsordningen, kan jeg sætte mit opsparede overskud herind og derved bruge det til ny virksomhed.
Nu lader det til at vi skal finde en løsning hvor bygningen forbliver 50%-50% ejet således at det kun er anpartoverdragelse, så her er det vel smartest at få en lavere pris ift at senere få en højere pris for bygningen ?
Man kan vel godt bestemme hvad værdien af anparterne er , og ligeså med bygningens værdi når den engang skal sælges
Eller er det skat der går ind og vurderer hvor meget det er værd, det har de vel ikke noget belæg for, det er vel subjektivt hvor meget man mener det er værd ?
Hvis det var dig , hvad ville du evt. gøre for at få så meget ud af handlen som muligt, og slippe med mindst mulig skat .
Man kan vel godt bestemme hvad værdien af anparterne er , og ligeså med bygningens værdi når den engang skal sælges
Eller er det skat der går ind og vurderer hvor meget det er værd, det har de vel ikke noget belæg for, det er vel subjektivt hvor meget man mener det er værd ?
nej det kan man ikke - netop af skattemæssige årsager og nej det er ikke rent subjektivt at vurdere værdi af selskab og ejendom. Der er skabeloner for goodwill og regnskaber og formentlig også ejendomsværdi. Betal dog en revisor for konkret råd for der kan godt være spillerum
vh John Hannovedr
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER