Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer sendt uden for EU direkte til kunde? (Told)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle varer, som jeg får leveret fra en forhandler uden for EU, som jeg gerne vil undersøge, om det er muligt at få sendt direkte til kunden, hvis de er over toldgrænsen for forsendelser til private (de der ca. 80 kr).
Men er dette muligt sådan rent toldmæssigt på en eller anden måde?

Mit firma er naturligvis import registreret, men kan dette gøres på en eller anden måde uden at der kommer en masse toldpapirer og værdi oplysning med frem til min kunde? Der er ingen grund til at de ser, hvad min indkøbspris og fragt er.  :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine kunder vil jo ikke slippe for at skulle betale told og momsaf varen - tro du virkeligt de gider bøvle med det ?  da det er din salgspris der skal opkræves told og moms af, må du bede din leverandør om at sende kunden en faktura hvor dine salgspriser fremgår.  

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forespørger selvfølgelig en måde, hvor kunden IKKE skulle betale for noget som helst for at modtage varen direkte fra leverandøren (ud over hvad de allerede har betalt til mig ved køb), hvor det LOVLIGT køres i gennem mit firma, som naturligvis regner told og moms efter bogen.

Så hvis det ikke er muligt, kunne du så ikke bare skrive det i stedet for at gøre tonen nedladende? (Tror du virkelig...)

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

MSkovmose:
hvor det LOVLIGT køres i gennem mit firma, som naturligvis regner told og moms efter bogen.

 

Hej Skovmose.

Det tror jeg ikke, du bliver nødt til at have varen hjem over dit lager, og sætte en ny pakkelabels på, og videre sende den til kunden.

Selv som Dropsipping vil kunden skulle betale moms når de modtager varen fra 3. land.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mskovmose

Der er vist nogle der har misforstået et eller  andet. Når du køber varer I Kina og får dem sendt til Danmark, skal du kun betale told og moms af transaktionsprisen / betalingsprisen med evt tillæg for fragt, om du allerede inden ankomst har videre solgt varen med fortjeneste er ligegyldigt, der har du jo afregnet moms anden gang.

Det er fuldt ud muligt at få sendt godset direkte fra Fabrikken I Kina, til kunden I Danmark, og langt de fleste kurerselskaber tilbyder services, hvor alle documenter der er udenpå pakken bliver fjernet.

Det er vigtigt at Kineseren (eller hvor han nu kommer fra) laver faktuaren rigtigt, dvs at der star en bill to address, denne skal være til din virksomhed, og en ship to address denne skal være til kunden.

Du kan, hvorom alting er, næsten helt sikekrt ikke få garantier for, at det lykkedes hver gang.

På denne måde slipper du for, at skulle behandle pakken manuelt I Danmark, til gengæld har du heller ikke kontrol over, hvilke informaioner der rent faktisk leveres til din kunde. Selve fortoldningen vil, hvis det gøres korekt altså, blive sendt til dig, og det vil også blive dig der skal betale, derfor skal du huske at tilsikre at der er indregnet told og moms når du sælger varen, det er en klassisk fejl vi har set mange gange.

Det vil også være vigtigt for dig at holde øje med om antallet af fortoldninger hos SKAT, stemmer med antallet af leverede forsendelser, på den made kan du fange hvis din transportør har lavet en fejl, inden det kommer ud til kunden. Som tommelfinger regel kan du sige, at hvis din kunde har fået varen leveret, skal der ligge en fortoldning hos SKAT der matcher papirerne.

Held og lykke med det, skriv hvis du har brug for hjælp til at få det sat op, kan nok finde en der kan hjælpe med et

Bedste hilsner

Importchefen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

MSkovmose:
Jeg forespørger selvfølgelig en måde, hvor kunden IKKE skulle betale for noget som helst for at modtage varen direkte fra leverandøren

Det har du så ikke i dit første indlæg ikke givet tydeligt udtryk for - hvordan forventer du vi skal kunne gætte hvad det er du mener når du ikke formulere dig tydeligt ??

I øvrigt må du da virkelig undskyld at jeg forsøgte at hjælpe dig - tag en tudekiks og kom over det du mente var en nedladende tone ;-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)