Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke IVS billigst muligt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg ejer et holdingselskab der aldrig har vært aktivitet i. Jeg oprettede det tilbage i år 2014 og har kun brugt det til at oprette et selskab og derefter sælge det for én krone.

Planen var enlig at beholde det i tilfælde af at jeg gerne vil drive virkesomhed igen senere. Jeg er dog blevet opmærksom på at jeg skal betale 2.000 - 3.000 kr om året i årsrapporter. Da selskabet ikke bliver brugt til noget i øjeblikket er det penge lige ud af vinduet.

Jeg er blevet tilbudt at betale 2.000kr og så vil min revisor overtage selskabet, umiddelbart synes jeg det lyder som en fin idé - så er det jo ude af verden.

Alternativet er at lukke det selv, hvordan gøres dette i parksis? og hvad vil det komme til at koste? (skal jeg lave regnskaber, årsrapporter osv for at opfylde kravene til lukning)

:)

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 16:30

Årsrapporten for første år skal laves. Herefter kan selskabet lukkes.
2.000 kr. til din revisor for at overtage det lyder fair. Gå videre med det. Så skal du ikke bøvle mere :-)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:22

Ud over 2-3000 til årsrapporter skal du have en lovpligtig arbejdsskadeforsikring uanset 0 aktivet 0 løn osv - regn 1800 + mon ikke du risikerer banken vil have noget gebyr for erhvervskonto?

Du kan selv lukke via erklæring. Men hvis en vil overtage alt for 2000 er det klart det billigste du overhovedet kan komme i nærheden af
Læs om lukning som ikke er "bare lige" http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 07:08
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:34

Ja. Der er som minimum en direktør i dit holdingselskab som skal være dækket ind. Arbejdsskadeforsikringsloven kræver at aktive deltagere i et selskab skal være dækket. En direktør regnes som aktiv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:05

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)