Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg trække fra når bilen er privat...?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Fr.værk
Tilmeldt 5. Jan 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg den....Smile

Tak for tålmodigheden Peter Big Smile

Mvh.

Clyde

Fra Fr.værk
Tilmeldt 5. Jan 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:53
Så lige for en god ordens skyld, ind i firmat, trækker driftugiftene 100% fra. En tur til sønderjylland, besøger tante Olga, privat kørsel, trækker 0% fra.

Jeg havde bare den overbevisning at hvis du kørte den ind i firmaet og løftede momse fra måtte man overhovedet ikke køre privat i den medmindre man blev beskattede af den, men det gælder kun hvide plade biler...?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:22

Hej!

Ja...dog kan du trække momsen af brændstof fra.

Ja..gælder kun hvide plade biler.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:39

Jeg tror lige man skal stikke en finger i jorden her. Hvis vi taler om en personlig virksomhed er der ikke noget at omregistrere på bilen. Du kan kun få fradrag for omkostninger på bilen ved at lade den indgå i virksomheden. Det behøver nødvendigvis ikke at være en ulempe at få beskatning af fri bil selvom bilen ikkke er oppe omkring de 160.000 i værdi. Er der mange reparationsudgifter på den, dyr forsikring m.v. trækker det i retning af at man bør have den som fri bil. Har man lidt erhvervsmæssig kørsel taler det også for fri bil. En anden ting er at man ofte vil blive omfattet af den særlige 60 dages regel hvis man ikke har så mange forskellige arbejdssteder og en vis variation i disse. Også her vil fri bil være at foretrække. Men kører man rundt til rigtig mange forskellige kunder hvor det ikke er de samme ruter som erlægges regelmæssigt og kører man meget erhvervsmæssigt er man klart bedst tjent med at anvende godtgørelsesreglen, da godtgørelsen her vil overstige de faktiske udgifter

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:52

Hej!

Ja...muligvis...men det skal der naturligvis regnes lidt på.

Så Bent...jeg ville altid sørge for omregistrering til firma via registreringsattest, så der ikke

er nogen form for tvivl.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)