Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg trække fra når bilen er privat...?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Fr.værk
Tilmeldt 5. Jan 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoere...!

Jeg har en "gammel" pick up som jeg bruger i firmaet, bilen er privat da' minimums beskatningen er 160.000 kr og bilens værdi ca. 70.000 kr så det bedste for mig pt. er at bruge statens takster pr. kørte km. eller er det...?

Nå..men spørsmålet lyder så, kan jeg lave forbedringer på privat slæden i firmaets interesse og der efter trække det fra...?

Et eks. kunne være;  få indbygget en værktøjs kasse, vil jeg der kunne trække arb. løn og mertriale omkostninger fra....? eller ska' bilen da være 100% firmabil...?

M.V.H

Clyde

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17

Hej!

Bilen skal være 100% firmabil, og du ejer den jo privat, og får kørselspenge efter statens takster.

Så...nej.

Fra Fr.værk
Tilmeldt 5. Jan 08
Skrevet kl. 17:26

Det tækte jeg nok.... Hva' så med reklame osv...same deal...?

Måske kunne det i virkeligheden så godt betale sig for mig at køre den ind i firmaet, og så blive beskattet af den som fri firma bil....? Så er det vel ALT jeg kan trække fra ik...?

Men beskatningen er min. 160.000 kr ik'....? Kan ik helt finde ud hvad der er bedst.

Jeg takker ihvertfald for dit hurtige svar.

Mvh Clyde

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 17:27

Jeg vil tro det beror på et skøn. Men udgangspunktet ved privat bil er at alle udgifter betales privat. Hvis du bakke ind i en lygtepæl ved kørsel for firmaet, så er det en privatudgift læste jeg engang en afgørelse om.

Mit skøn:

"forbedringer på privat slæden i firmaets interesse" kan ikke trækkes fra, dog

"forbedringer på privat slæden der KUN kan anvendes i forbindelse med erhvervs-formål" kan trækkes fra.

Fra Fr.værk
Tilmeldt 5. Jan 08
Skrevet kl. 17:31

Den blir' kun brugt i firmaet, jeg har en famillie slæde jeg bruger til at hente unger købe ind osv. Pick up'en, selvom den er privat ejet blir' kun brugt til firmaet. Gør det da en forskel...?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41

Hej!

Så få den omregistreret til firmaet, idet du så kan trække al moms og driftsudgifter(forholdsmæssigt) fra, selvom du også kører privat

i den.

Så har du heller ikke problemer med forbedringer på bilen mv., idet der i denne tråd fejlagtigt står, at du kan udgiftsføre

forbedringer vedr. bilen(selvom du ejer bilen privat)!

Det kan du ikke, bilen skal så være ejet af firmaet, for at fadrag godkendes..

Fra Fr.værk
Tilmeldt 5. Jan 08
Skrevet kl. 18:57

Ja... det lyder nok som den bedste idé, så må jeg bare finde mig i en beskatningen på 160.000 kr.

Tak for de gode råd og vejledning Peter.

Mvh

Clyde

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00

Hej!

Nej...du bliver ikke..beskattet af 160 k,,,,,......Du kan bare ikke trække driftsudfgifterne fra

på den private ,,,,,,kørsel,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,går ud fra, at vi taler om en gulplade-bil? 

Hvis ikke, skal du køre virksomhedsordningen for at kunne beskattes af

værdi af fri bil, og der er andre gældende regler.

Fra Fr.værk
Tilmeldt 5. Jan 08
Skrevet kl. 19:21

Du må sku unskylde at jeg roder rundt i de her regler.....Smile

Jeg har en gul plade bil, den køre jeg ind i firmaet så kan jeg trække alle driftsudfgifterne fra,  Men ikke køre privat i den...?

Men hvis jeg nu ønsker at kunne køre privat i den, så er det  virksomhedsordningens gældende regler om værdi af fri bil der skal benyttes ik...?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29

Hej igen!

Nej...du omregistrerer bilen til firmaet.

Du trækker hele momsen af driftsudgifter fra, og driftsudgifterne forholdsmæssigt efter privat/firmakørsel.

Driftsudgifter er f.eks. brændstof, reparationer, afskrivninger, forsikring, vægtafgift mv.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)