Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfritaget virksomhed lejer lokaler af momsregistreret virksomhed

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Whiskey:

Mit bud er at Jesper måske har fat i forklaringen. En frivillig registrering for moms ved udlejning af fast ejendom vil gælde i mimimun 24 månder. En ændring vil kunne udløse en reguleringsforpligtigelse på investeringergoder. Merlejen på de 10% for at undgå moms kan måske henføres til finansieringen af den omkostning, som det vil udløse.

fint - men den regulering skal vel så omfatter ALLE lejemål den pågældene lejer har - så vores trådstarter i virkeligheden er eneste lejer?

En frivillig registrering for udlejning af fast ejendom går som udgangspunkt per ejendom, ikke per virksomhed.

Man kan godt have en virksomhed med eksempelvis 2 særskilte ejendomme, også vælger man kun at momsregistrere den ene af ejendommene!

Men jeg vil give dig ret i, trådstarter er formentlig den eneste (eller i hvert fald størstedelen af lejemålet) lejer i ejendommen. Da det formentlig ikke vil kunne betale sig, at ændre registreringen pga. reguleringsforpligtigelsen.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

En frivillig registrering for udlejning af fast ejendom går som udgangspunkt per ejendom, ikke per virksomhed.

Aha - super taka

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)