Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er automatisk træk ved ekstra ydelse på kreditkort lovligt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 50
Fra  Scient Data Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en service, der ekspederer forsendelser til udlandet.

I visse tilfælde får jeg en ekstra regning på forsendelsen fordi den vægt/størrelse som kunden har opgivet ikke har været korrekt.

Er det lovligt at trække denne ekstra ydelse direkte på kundens kreditkort?

Kunden vil naturligvis blive informeret om, at dette kan ske i forbindelse med bestilling og naturligvis også få besked om når der er trukket, men jeg er lidt i tvivl om det faktisk er lovligt.

VBA, Office, ASP.NET og XSL fjernundervisningskurser - www.it-fjernundervisning.dk

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 864
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:01

Nej det er ikke lovligt, og hvis du kører igennem f.eks. Nets, så er det ikke muligt at trække mere end det oprindelige beløb.

Du kan ikke på bagkant komme med ekstra regninger som du helt selv bestemmer om du nu må trække på anden mands kort.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:22

Fresno Bob:

Nej det er ikke lovligt, og hvis du kører igennem f.eks. Nets, så er det ikke muligt at trække mere end det oprindelige beløb.

Du kan ikke på bagkant komme med ekstra regninger som du helt selv bestemmer om du nu må trække på anden mands kort.

Er du sikker på det? 

Hvis jeg lejer en bil ved europcar, så regulerer de da den endelige billeje via kreditkortet efterfølgende(Det beløb har jeg da oplevet som både positivt og negativt), de kender jo ikke den endelige pris før bilen er afleveret. 

Jeg tænker bare trådstarter er ude i lidt af samme problematik, så hvis andre kan gøre det må trådstarter jo også kunne (selvfølgelig med en korrekt beskrivelse i samhandelsbetingelserne)

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 864
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 11:59

Jesper_nl:

Fresno Bob:

Er du sikker på det? 

Hvis jeg lejer en bil ved europcar, så regulerer de da den endelige billeje via kreditkortet efterfølgende(Det beløb har jeg da oplevet som både positivt og negativt), de kender jo ikke den endelige pris før bilen er afleveret. 

Jeg tænker bare trådstarter er ude i lidt af samme problematik, så hvis andre kan gøre det må trådstarter jo også kunne (selvfølgelig med en korrekt beskrivelse i samhandelsbetingelserne)

I dette tilfælde er det en kontrakt/aftale du indgår og ikke et køb af et produkt eller ydelse.
Dette er nedfældet i den kontakt du underskriver hos udlejer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)