Fra kvartalvis til halvårlig moms - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Bogføring, regnskab, moms, skat m.m. "

Fra kvartalvis til halvårlig moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 2.328
Fra Korsør
Tilmeldt 20. jul 12
Indlæg ialt: 443

Fra Granly Marketing I/S
Skrevet 31-05-2016 kl. 13:33

Hej Amino

I følge min virksomheds registreringsbevis på SKATs hjemmeside ophørte virksomhedens kvartalvise momsafregning pr. 31.12.2015, og den halvårlige momsafregning begyndte pr. 01.01.2016.

Problemet er bare, at når jeg logger ind på tastselv erhverv på SKATs hjemmeside, klikker mig ind under fanen 'moms', så ser jeg, at fristen for momsindberetning stadig er 1. juni (den burde være 1. september jf. halvårlig momsafregning fra januar 16 - juni 16.)

SKATs medarbejdere har som sædvanlig "meget travlt" i følge deres telefonsvarer, og derfor vender jeg mig nu mod jer - er der en af jer, som kan gøre mig klogere på ovenstående modsætninger?

Tusind tak på forhånd,

Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Amino-karma 175.563
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.262
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 31-05-2016 kl. 15:07

jeg tror jeg ville tage et par høretelefoner på med det samme og hænge på hos skat.dk

Det er som du selv skriver - klart modstridende.
Giver du op med alt, kan løsningen være at indberette q1 nu idag - så det ikke er noget du misforstår i beviset, selv om det lyder helt lige til

vh John Hannover

Amino-karma 95
Fra Ry
Tilmeldt 20. dec 13
Indlæg ialt: 22

Morten Olesen
Fra lansky.dk
Skrevet 31-05-2016 kl. 18:33

Er flytningen fra kvartal til halvårlig afregning ud fra beløbet, eller hvorfor denne nye ændring?

Amino-karma 175.563
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.262
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 31-05-2016 kl. 18:35

Det generelle er, at man ha kvartalsmoms i stiftelsesåret og helåret derefter og så overgår man altid - alt andet lig - til halvår.,

Kun hvis der har været bøvl o.l kan moms kræve forsat kvartal (eller over til måned hvis den er helt gal)

vh John Hannover

Amino-karma 141
Tilmeldt 22. apr 15
Indlæg ialt: 33

mugge
Skrevet 03-06-2016 kl. 23:32

Du kan også på dit registeringsbevis se, om det er rettet, der vil stå kvart-, halvårlig indberetning. Men SKAT er lige med dette ret flinke til at sende en reminder pr. mail, når det er tid til at indberette moms, så du kan jo også bare vente til den kommer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed

Besøg vores samarbejdspartnere :