Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmakonto + SKAT

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et lille firma (Helbo Webdesign), hvor jeg i min bank har fået oprettet en anfordringskonto. Jeg skal jo betale skat af det som ryger ind på den fra kundernde, men hvordan skal jeg gøre? Skriver jeg fx bare en mail til SKAT omkring at jeg har denne konto og at der slf. skal betales SKAT eller...? Any advise?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:41

Hej!

Du skal lave en forskudsregistrering, hvor du anslår hvor meget du kommer til at tjene i virksomheden.

Derefter betaler du B-skat..10 rater per år.

Når du så har afleveret din selvangivelse, beregnes den endelige skat.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 09:42

Peter - Revisor:
skal lave en forskudsregistrering

Er det et krav, eller er det en mulighed at rette i forskudsregistreringen? Jeg havde regnet med at klare det med selvangivelsen. Derudover har jeg svært ved at vurdere virksomhedens overskud, men det bliver sikkert <10% af indkomsten som lønslave.

Mvh. Jakob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Det er en mulighed....!

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 12:22

casio151:
Jeg skal jo betale skat af det som ryger ind på den fra kundernde

Vedr 2007-skatten: Mere præcist: Du skal lave et regnskab med indtægter og udgifter. Overskuddet skal du skrive på den udvidede selvangivelse (kontakt Skat inden 1.5.2008 hvis du ikke får den automatisk.) Så beregner Skat hvad du skal betale i skat af din samlede indtægt (løn og overskud af egen virksomhed). Indsend selvangivelsen hurtigst muligt. Så får du årsopgørelse så betids at du kan nå at indbetale restskatten inden 1.7.2008. Derved sparer du et procenttillæg.

Vedr. 2008-skatten: Du har sikkert allerede fået et skattekort der ikke tar hensyn til din virksomhedsindkomst. Få skattekortet rettet, enten ved at kontakte Skat eller ved selvbetjening på http.//tastselv.skat.dk - så undgår du ubehagelige overraskelser. Og nej - du ved ikke hvad din virksomhed kommer til at tjene, men du kan jo gætte. Højt gæt = Højere månedligere opkrævninger men større mulighed for at få overskyden skat retur (med procenttillæg). Lavt gæt = lavere månedligere opkrævninger men større risiko for at få skattesmæk når restskatten opkræves. Bestem selv. Hvis det iøvrigt ikke er helt i skoven, så blander Skat sig ikke. 

Iøvrigt ved Skat udemærket at du har den konto i banken. Muligvis ved de at du har den gennem dit firma.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 13:24

Tak for dette indlæg. Det var virkelig noget der kan bruges. Så altså et årligt regnskab med ind-/udgifter og overskuddet skal skrives på den udvidede selvangivelse.

Men altså først... Kontakt SKAT og evt. nævne dem om at jeg har et firme og en konto i banken, som skal bruges som firmakonto og hvor der skal trækkes B-skat?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 30. Sep 07
Skrevet kl. 14:36

> et årligt regnskab med ind-/udgifter og overskuddet skal skrives på den udvidede selvangivelse.

Korrekt

> Kontakt SKAT og evt. nævne dem om at jeg har et firme og en konto i banken

Vedr indkomståret 2007: Kontakt Skat og sig du skal bruge den udvidede selvangivelse. Du behøver ikke at tænke på B-skat for 2007 - det med skat kommer af sig selv når selvangivelsen er indsendt. Hvis du får indsendt så tidligt at du kan betale restskat inden 1.7.2008, så slipper du billigst.

Vedr indkomståret 2008: Kontakt skat (fx på tastselv.skat.dk) og sig du har b-indkomst i 2008 og forventer at den bliver på kr xx ialt for hele året. Så regner de det ud og sender dig ca 9 girokort for resten af året 2008. Det med bankkontoen har de ikke noget at bruge til. Banken indberetter det. Vedr din skat, så må du selv bestemme fra hvilken konto du vil betale girokortene.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Skrevet kl. 17:08

Angående forskudsregistrering er det allerede bemærket, at der er fordele både ved at registrere for høj og lav indtægt. Det ironiske er, som jeg ser det, at det mindst økonomiske man kan gøre, er at foretage en korrekt forskudsregistrering.

Ved for lav forskudsregistrering låner man reelt penge helt rentefrit af Skat
Ved for høj forskudsregistrering giver Skat en rigtig gode rente (Måske verdens bedste risikofri investering)
En korrekt forskudsregistrering giver dog et bedre økonomisk overblik.

Derfor retter jeg aldrig min forskudsregistrering Smile

Mvh. Jakob

Tilmeldt 30. Sep 07
Skrevet kl. 21:12

Jakob Lind Tolborg's fordele kræver dog en nøjere afstemning med fornuftige registreringstidspunkter og frivillig indbetaling. Har du ikke selv overblikket, så går det galt, og så blir det pludselig dyrt. Og så er det faktisk forbudt. Om ikke andet, så en overtrædelse af straffeloven 'afgive urigtig erklæring overfor offentlig myndighed'. Næppe noget der i praksis straffes for. Jeg har selv dyrket det. Det gør jeg ikke mere. Og jeg anbefaler alle: Ret din forskudsopgørelse. Men gør det afslappet når du ser hvad vej det bær' - ikke på baggrund af overdrevent optimistiske drømme.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Skrevet kl. 21:25

henrikkrebs:
...en overtrædelse af straffeloven 'afgive urigtig erklæring overfor offentlig myndighed'.

Hej henrik

Tak for den præcisering. Det kræver naturligvis lidt overblik og evnen til selv at udregne sin skat. Naturligvis er det strafbart aktivt at afgive urigtige oplysninger, men er det også strafbart at forholde sig passiv overfor sin forskudsopgørelse, hvis den indeholder upræcise oplysninger? I praksis vil den jo næsten altid være upræcis, idet den er baseret på oplysninger, der er to år gamle.

Mvh. Jakob

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)