Hej med dig.
jeg fik oprettet mit firma som 16 årig, og du kan IKKE blive godkendt før du er fyldt 15 år. Det du skal gøre er at skrive en ansøgning til statsamtet, hvorfor du gerne vil have virksomhed, hvad du vil lave og hvorfor du skulle have lov. Vedhæft derefter dine forældres årsopgørelse, og deres underskrifter på at du på stifte firma, og at de kautionere hvis firmaet får underskud, og at de hæfter for alt.
Når du så har fået din godkendse sender du en kopi af godkendelse med den normale ansøgning til "erhverv og selskabsstyrelen" og du bliver oprettet som virksomhed.
Bemærk! du skal være fyldt 15 år før du kan dette, og dine forældre skal have en rimelig indkomst. Jeg er 17 år nu og har virksomhed.
Mvh Søren Høvring |
Lyder som en sjov idé.Lasse14:Min idé er et sprogkursus, der udformet på en speciel måde der gør det nemt at lære sprog, har selv lært fransk ved hjælp af denne metode. vil gerne høre hvad i synes om idén??
-Lasse
Og det må da virke siden du allerede kan tale fransk.
Et godt råd til dig er at have tålmodighed. Ikke den slags tålmodighed med at du skal vente til du er 30 år og har en milelang uddannelse - men der er ALTID utrolig meget forarbejde, som man hurtigt kan glemme i sin iver.
Arbejd videre med ideen, spørg familie/venner og når du så føler du ikke kan komme længere, kan du starte op.
Og ja der er både mulighed for at få special tilladelse, eller køre det igennem dine forældre.
Alt held og lykke - det er godt med flere ildsjæle!