Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR NR + Administrativ enhed = 1 Regnskab?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 03:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg ejer to enkeltmands virksomheder, hvoraf den ene af dem (http://www.lebasto.dk)er en administrativ virksomhed af min min pizzabutik's cvr nr. Skal til at lave momsregnskab nu, men tænkte på om regnskabet skal være 1 eller 2 adskilte regnskab. Så helst det skulle være 1, hvis man måske selv kan bestemme, så jeg kun skal betale revisoren en gang Skype-BigSmile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56

det afhænger af om den er registreret med to momsnumre eller et - Det virker som om det kun er ET for søgning i CVR på det CVR du skriver i hjemmesiden giver ikke resultat og søgning på skat bekræfter så, at der ikke er momsregistrering på det nummer

Da du har revisorpligt kan jeg se, så er det jo lige til at spørge den revisor i alle fald - også hvordan de vil have regnskabet/regnskaberne

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30

Al-Jibori:
Skal til at lave momsregnskab nu, men tænkte på om regnskabet skal være 1 eller 2 adskilte regnskab. Så helst det skulle være 1, hvis man måske selv kan bestemme,

Du bestemmer ikke selv :). DU skal udarbejde et regnskab for begge enheder, da de begge er selvstændigt registreret for moms.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:36

Al-Jibori:
jeg ejer to enkeltmands virksomheder,

I princippet KAN man ikke eje to enkeltmandsvirksomheder, da man kun kan få et (personligt) cvr-nummer registreret til sit personnummer. 

Vi har selv haft to beskæftigelser/"firmaer" knyttet til vores cvr-nummer. Den ene med meget lidt aktivitet, men jeg har altid kun kørt ét regnskab. 

Med fuld accept fra min revisor.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37

Birte Andersen:
Vi har selv haft to beskæftigelser/"firmaer" knyttet til vores cvr-nummer. Den ene med meget lidt aktivitet, men jeg har altid kun kørt ét regnskab. 

Med 2 momsnumre som i tilfældet her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43

Whiskey:

Al-Jibori:
Skal til at lave momsregnskab nu, men tænkte på om regnskabet skal være 1 eller 2 adskilte regnskab. Så helst det skulle være 1, hvis man måske selv kan bestemme,

Du bestemmer ikke selv :). DU skal udarbejde et regnskab for begge enheder, da de begge er selvstændigt registreret for moms.

nej som jeg ser det er kun det ene momsregistreret eller tager jeg fejl?  CVR 37416673 som står på Lebasto dukker ikke op i CVR søgning iog en søgning på det (37416673 webshoppen) i skat/moms - viser enheden, men at den IKKE er moms registreret - så jeg tror kun der er èn momsregistrering i dette fald

Whiskey ´- ville 37416673 i skat stå som - en enhed men uden momsregistrering hvis der var moms på begge numre? 

Derimod har trådstarter CVR 35551336 som en momsregistreret virksomhed.

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48

VIES godkendte nu begge numre....

EDIT: SKATs hjemmeside godkendte osse begge numre.....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03

Cookie - John Hannover:
Derimod har trådstarter CVR 35551336 som en momsregistreret virksomhed.

Jeps - CVR nummer som er momsregistreret.

37416673 er så SE-nummer som ikke vises i CVR men alene ved kontrol på SKATs side for momstjek og VIES. Hvor nummeret i begge tilfælde accepteres som gyldigt. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:17

Whiskey:
Med 2 momsnumre som i tilfældet her?

Nej, men jeg håber også, det fremgik, at vi (jeg) kun har ét cvr-nummer i vores enkeltmandsfirma :-)

Tilmeldt 4. Feb 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:23

Begge virksomheder er momregistreret ja, men kan forstå at jeg SKAL lave to adskilte regnskaber så, er det korrekt forstået? :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)