Hej, jeg ejer to enkeltmands virksomheder, hvoraf den ene af dem (http://www.lebasto.dk)er en administrativ virksomhed af min min pizzabutik's cvr nr. Skal til at lave momsregnskab nu, men tænkte på om regnskabet skal være 1 eller 2 adskilte regnskab. Så helst det skulle være 1, hvis man måske selv kan bestemme, så jeg kun skal betale revisoren en gang
det afhænger af om den er registreret med to momsnumre eller et - Det virker som om det kun er ET for søgning i CVR på det CVR du skriver i hjemmesiden giver ikke resultat og søgning på skat bekræfter så, at der ikke er momsregistrering på det nummer
Da du har revisorpligt kan jeg se, så er det jo lige til at spørge den revisor i alle fald - også hvordan de vil have regnskabet/regnskaberne
Skal til at lave momsregnskab nu, men tænkte på om regnskabet skal være 1 eller 2 adskilte regnskab. Så helst det skulle være 1, hvis man måske selv kan bestemme,
Du bestemmer ikke selv :). DU skal udarbejde et regnskab for begge enheder, da de begge er selvstændigt registreret for moms.
Skal til at lave momsregnskab nu, men tænkte på om regnskabet skal være 1 eller 2 adskilte regnskab. Så helst det skulle være 1, hvis man måske selv kan bestemme,
Du bestemmer ikke selv :). DU skal udarbejde et regnskab for begge enheder, da de begge er selvstændigt registreret for moms.
nej som jeg ser det er kun det ene momsregistreret eller tager jeg fejl? CVR 37416673 som står på Lebasto dukker ikke op i CVR søgning iog en søgning på det (37416673 webshoppen) i skat/moms - viser enheden, men at den IKKE er moms registreret - så jeg tror kun der er èn momsregistrering i dette fald
Whiskey ´- ville 37416673 i skat stå som - en enhed men uden momsregistrering hvis der var moms på begge numre?
Derimod har trådstarter CVR 35551336 som en momsregistreret virksomhed.
37416673 er så SE-nummer som ikke vises i CVR men alene ved kontrol på SKATs side for momstjek og VIES. Hvor nummeret i begge tilfælde accepteres som gyldigt.