Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg bruge mine egne fotos af andres produkter på min blog?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

På min blog kunne jeg godt tænke mig at lave artikler med review og test af forskellige madprodukter (for eksempel en smagstest af marmelade-produkter). Må jeg med mit eget kamera tage billeder af produkterne i emballage opstillet på mit køkkenbord og derefter bruge billederne i mine artikler? Eller er det et brud på en eller anden lov?

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:52

Hej

Det vil være fuldt lovligt. Du vil ikke overtræde varemærkeloven, eller markedsføringsloven, så det kan du roligt gøre.

Mvh.

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:06

Tak, men kan du konkret pege på et sted, hvor der står, det er lovligt?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:18

Hvis du bare vil lave et site, som anmelder produkterne, skulle der ikke være noget forkert i det...

Du må altid gerne tage billeder, og det er de færreste mærker, som vil brokke sig over, at du omtaler deres produkter :)

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 08:20

Jeg har altid den opfattelse at man bør spørge om lov før man tage noget som helst materiale for en anden kommerciel hjemmeside / webshop. Dog med undtagelse af disse "gratis billede tjenester", som pixabay osv. 

Som det er nævnt i tråden bliver svaret med stor sandsynlighed positivt, hvis du spørger :-) 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det må du gerne, og det er endda en rigtig god idé at tage egne fotos, fremfor at spørge producenten/forhandleren om brug af dennes fotos, da GOOGLE elsker unikt indhold.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)