Hej alle! Jeg skal igang med sende min første faktura til en kunde, som tilbyder, at jeg må fakturere kørsel i egen bil efter statens takster. Men hvad gør jeg rent praktisk her? Laver jeg en varelinje med "kørselsgodtgørelse" og fakturerer jeg beløbet med eller uden moms? Hvad gør jeg ift at trække den skattefrie kørselsgodtgørelse ud til mig privat, nu hvor det i første omgang jo faktureres gennem min virksomhed? Ligeledes tilbyder kunden, at jeg kan fakturere forplejning ifm det udførte arbejde. Fakturerer jeg det med eller uden moms? Sorry, jeg er sgu bare ikke særlig godt inde i momsreglerne :-) På forhånd tak for hjælpen. vh Anders |
Du fakturerer alle beløb med moms - (som kunden jo så trækker fra som momsregistreret)
For at få kørepenge ud i personlig virksomhed så nedsætter du resultatet i en skatteregulering med beløbet fra kørebogen - og i selskab udbetaler du det som omkostning som skattefri kørepenge som du indberetter. I begge tilfælde har du som ejer glæde af værdien af skattebesparelsen
læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html
vh John Hannover