|
Det er sikker blever spurgt før, men jeg har søgt og har ikke fundet nogle brugbare svar endnu. Der er tale om et I/S med 2 personer, begge studerende og den ene har allerede et arbejde hvor der bliver tjent lidt. Vi må tjene ca. 7.500 kr. før vi får mindre i SU. Vil det sige at vi kan trække de 7.500 kr. over på vores private kontoer/måned og lade resten stå i virksomheden hvis i tjener "for meget"? Hvis en af og kun må tjene halvt så meget, kan vi så trække et ulige beløb uden nogle problemer? Hvordan kigger skat / styrelse på vores firma og hvad vi tjener? Hvis vi lader penge stå i firmaet skal vi vel også betale virksomheds skat i stedet for kun at betale person skat når vi overfører? På forhånd tak! |
I skal sætte jeg meget mere ind i I/S og skat
1 Det i hæver har ikke indflydelse på SU eller skat - med mindre i bruger virksomhedsskatteordningen VSO. Det i hæver- hæves i status og påvirker ikke resultat til skat (eller SU)
2 Ja I kan godt i I/S aftale bestemme at den ene må have løn/større overskud end den anden
3 ved jeres årsopgørelse som baserer sig på jeres regnskab som I skal gemme med alle bilag i 5 år
Læs evt min e-bog Personlig virksomhed som medtager en masse om I/S, skat - og VSO, og - som det virker til at I mangler - en livsvigtig ejeraftale http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html I virker til at have kastet jer ud i I/S uden basis viden som så kan være dyrt - så enten sæt jer ind i det - eller tage en revisor/online bogholder ind over
vh John Hannover
Bliv gratis medlem