Hejsa Ja jeg ved ikke om det er det rigtige sted at spørge, men nu prøver jeg alligevel. Hvordan er reglerne angående porto hvis man har en internetbutik? Det er vel tilladt både at sende som maxibrev eller som pakke ik? Det er mere fordi jeg har læst at hvis ting bliver sendt som maxibrev og det så forsvinder i posten eller i værste fald at kunden bare påstår de ikke har modtaget varen, ja så hænger sælgeren på det. Men gælder det osse hvis man kan bevise at man har sendt det f.eks. ved en indleveringsattest?? Det er mere p.g.a at pakkepost er gået hen og blevet meget dyr nu og det bliver sværre at sælge, da folk ikke har lyst til at betale så meget i porto. ja ja man kan vælge at dele portoen eller selv betale den...men et eller andet sted skal den pris jo så lægges oven i salgsprisen da man jo ellers ikke tjener noget og så synes folk måske osse at varen bliver for dyr...hvis I kan følge mig. håber I kan svare mig på mit lille spørgsmål :) |
Indleverinsgbevis hjælper dig ikke. Det er dit ansvar at pakken kommer frem til kunden, så siger kunden det ikke er kommet frem er det ligegyldigt om du har indleveringsbeviset eller ej. Så prøv at sende som maxibrev, og se hvor mange procent af dem der bliver væk. Så kan du regne på hvad der bedst kan svare sig.
Mvh Jesper