Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butikstyv?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner,

Jeg har er havnet i en meget mærkelig og yderst ubehagelig situation.. Jeg er blevet "taget" for butikstyveri og sigtet herefter!

Jeg blev idag ringet op af Odense politi angånde at jeg den 27 december var blevet set forlade Superbrugsen, i Vestergade i Odense, med en drikkeyoghurt til 12,95 uden at have betalt for denne! En medarbejder i butikken havde set mig tage denne yoghurt og stille mig i kø, hvorefter jeg pludselig havde forladt butikken og kørt væk i min bil.

Dette var lettere chokerende at høre da jeg ikke kan huske det OVERHOVEDET! Jeg kan dog kun sige at det godt kan være forekommet da jeg på det seneste har været syg pga. stress og kan være lettere distret af og til og kan have problemer med hukommelsen. Denne eftermiddag havde jeg lige være ved lægen. Så jeg har været i området.. Betjenten fra Odense politi fortalte mig at han havde det hele på video. Og hvorfor skulle de anklage mig hvis jeg ikke havde gjort det..

Nu er jeg altså sigtet for tyveri og kan vælge at vedkende mig straffen eller gå i retten med det..

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre.. Jeg er godt klar over at man ikke bare må tage en vare i en butik og gå uden at betale for den! Men er jeg virkelig tyv? Jeg har begået en brøler i et distret øjeblik uden at vide at jeg gjorde noget forkert! Nu skal jeg så straffes med en bøde. Men det er nu ikke det der er problemet. Det kommer også til at stå i min straffeatest i 2 år..

Så et eller andet sted føler jeg at jeg ikke bør vedkende mig tyveri. Men jeg har jo på den anden side taget en vare og forladt butikken uden at betale = tyveri !!!

Føler virkelig at dette er tåbeligt... Hvad ville i have gjort!?? 

Mvh Charly Tyllesen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49

Fejlede du noget, for hvis kunne du evt. kontakte din læge og få en udskrift (eller noget). Det kan evt. hjælpe dig.

Har ikke forstand på sådan noget ? 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:55

Hej Charly

Jeg synes du skal forklare politiet det som det er at du ikke kan afvise at det kan være sket (pga stress), men at du ikke har nogen erindring om det, og dermed ikke umiddelbart kan erklære dig skyldig. Sig at du er parat til at erklære dig skyldig såfremt de kan vise dig videoen og der ikke er tvivl om at det er dig, uden at det behøver at gå rettens gang.

Hvis de af en eller anden grund ikke vil vise dig videoen synes jeg ikke du skal erklære dig skyldig. I princippet kan de tage fejl. Skulle du ende i retten og få to års pletter på starfefattesten, taler det meget til din fordel at du har været åben overfor en tilståelsessag, men at det var politiet der ville gøre en retssag ud af det.

Hell, vi kan lave en Amino tur ud af at overvære denne retssag til 12.95,- med banner og hele molevitten :-)

Mvh Jesper

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 21:56

Sikke noget hø.

Prøv at tale med forretningen, og forklar dem det samme som du skriver her.

Det var da bedst at få klaret sagen i al mindelighed, selv om det måske kan blive svært hvis politiet er indblandet.

Vi kender nok alle situationen med: Hov var der rødt ? og så kigger man i bakspejlet.

Altså det med at man kan være lidt distret, som jo også ligger til grund for din handling.

Held og lykke.

Mvh.

Tilmeldt 29. Oct 06
Skrevet kl. 22:09

Klaus >>

Er helt sikker på at min læge vil underbygge at jeg ikke var helt mig selv den dag... Men er ikke sikker på at det hjælper mig..

Jesper >>

Ja det er måske en god ide at gøre det på den måde... Men selv om de så har det på video, kan det så virkelig passe at jeg skal dømmes som tyv !?!

John >>

Det er ikke muligt at ordne det med butikken når først det er overdraget til politiet.. Desværre, er ellers sikker på at de ville have forståelse for det..

Men ja, det er noget rigtig hø.... På mandag vil jeg prøve at tage kontakt til retshjælpen i Odense for at se hvor jeg står...

Tak for jeres svar... Håber ikke jeg stjæler jeres tid ;-)   

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:18

Fuck da det. Du er iværksætter og har sikkert ikke brug for en ren straffeattest.
Giv din forklaring, betal bøden og kom videre...

Dbh Martin

Tilmeldt 29. Oct 06
Skrevet kl. 22:27

Martin >>

Det er nu ikke helt så enkelt lige pt.. Jeg har grundet min alvorlige stress været nødt til at lægge mit liv lidt om i en periode, hvilket har gjort at det er mere belejligt med lønnet arbejde som det er lige nu... Så det kan desværre få betydning..

Men altså.. Så er det jo heller ikke værre... Det virker bare utrolig tåbeligt...

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:38

Jeg kan godt forstå at du er lidt nede men: 

En ting er hvad de tror om dig.

En anden ting er hvad du ved om dig selv.

Og jeg er helt sikker på at du ikke gjorde det i 'ond tro'.

Så Charly,  op med humøret Yes

Mvh.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:41

Tyllesen:

Martin >>

Det er nu ikke helt så enkelt lige pt.. Jeg har grundet min alvorlige stress været nødt til at lægge mit liv lidt om i en periode, hvilket har gjort at det er mere belejligt med lønnet arbejde som det er lige nu... Så det kan desværre få betydning..

Men altså.. Så er det jo heller ikke værre... Det virker bare utrolig tåbeligt...

Min kone er betjent og hun siger at en udtalelse fra din læge måske kan hjælpe dig.
Så ned til lægen og få en erklæring og få prøvet din sag.

Dbh Martin
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 22:52

Martin Thorborg:

Min kone er betjent

Dbh Martin

Uhh,  er det en af disse 3?

Supply Chain blæksprutte

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)