Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb af konkursramt virksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa aminoer,

Hvis man finder et firma på https://www.statstidende.dk, som har indgået konkursbegæring og behandling, og som man egentlig syntes lyder interessant i forhold til opkøb af henlagt materiale/udstyr m.v. Hvor søger man hen? Hvordan finder man yderligere informationer om hvor man eventuelt kan opkøbe materialet?

Håber der er nogle der kan hjælpe, ikke desto mindre bare pege mig i den rigtige retning :-)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:11

Du skal have fat i kurator. Den valgte kurator fremgår af de offentlige registre cvr, statstidende etc

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 22:16

Fint. Jeg har fundet kuratoren, og fundet hans kontaktoplysninger. Jeg prøver.

Tak for det.

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vær opmærksom på at kurators formål er at få så meget ud af boets aktiver som muligt. Vil derfor være tilbøjelig til at sælge aktiver over bl.a. auktion, såfremt det ikke godtgøres at prisen i fri handel ligger tæt på en mulig realisationspris

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 22:25

Okay.

Men kurator må vide hvorhenne det henlagt materiale bliver solgt - eventuelt på aktion, ikk' sandt? Så må jeg tage fat i aktionshuset efterfølgende.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 100
Fra  Min ide ApS Skrevet kl. 22:27

Prøv og snak med kurator. Det er ikke altid at de er nogle skrappe banditter.. der er nogle af dem der er til at snakke med også fordi det er billigere for boet at afhænde det til en person i en fornuftig her og nu handel end at gå på auktion. Har prøvet det nogle gange for nogle år siden.

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:38

fionix:

Prøv og snak med kurator. Det er ikke altid at de er nogle skrappe banditter.. der er nogle af dem der er til at snakke med også fordi det er billigere for boet at afhænde det til en person i en fornuftig her og nu handel end at gå på auktion. Har prøvet det nogle gange for nogle år siden.

Helt korrekt. De har også en fordel med hurtige handler

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

fionix:

Jeg er enig i løsningen.
Jeg har så prøvet det modsatte, hvor kurator tydeligvis udelukkende var interesseret i at trække konkurssagen så længe, at de få værdier, der kunne realiseres gik til at dække kurators salær. Hvis han havde afsluttet konkursen hurtigere ved at sælge til mig, var hans salær blevet mindre, og der var blevet mere - altså der var blevet noget som helst - til kreditorer.
Hans
Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:50

Hans Stokholm Kjer:

fionix:

Jeg er enig i løsningen.
Jeg har så prøvet det modsatte, hvor kurator tydeligvis udelukkende var interesseret i at trække konkurssagen så længe, at de få værdier, der kunne realiseres gik til at dække kurators salær. Hvis han havde afsluttet konkursen hurtigere ved at sælge til mig, var hans salær blevet mindre, og der var blevet mere - altså der var blevet noget som helst - til kreditorer.
Hans

Også korrekt. Der findes uden tvivl kuratorer der ser det som deres fornemmeste opgave at malke boet for midler. Man må dog håbe at det ikke er regelen men undtagelsen.

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 00:06

Endelig sikre dig det du køber ikke er pantsat for det kunne det nemt være i en konkurs ramt virksomhed. Dog mest dyre ting.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)