Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremstilling af sølvsmykker; værktøj, materialer og råd.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle.

Jeg har længe haft en masse idéer til smykker, som jeg vil fremstille i sølv (i første omgang; senere vil jeg også gerne lave guldsmykker), men desværre har jeg ingen erfaring i at arbejde med sølv, ej heller smykkefremstilling i det hele taget. Dog er jeg fast besluttet på at lære faget.

For at komme godt i gang, mangler jeg forslag til hvor jeg skal købe mine værktøjer - fx begyndersæt, som stadig kan benyttes professionelt?

Desuden er jeg ret nysgerrig på, hvor det er godt/bedst at købe materialer? Nogle idéer til forhandlere/hjemmesider?

Ellers modtages andre råd med kyshånd.

Min ambition er, at fremstille smykker professionelt.

På forhånd tak.

Vh. Camilla

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:22

Du må mangle et sted at lære de håndværksmæssige teknikker og inspiration. Jeg kender nogle natur stammer i Thailand som arbejder med fremstilling af sølvsmykker, de er meget gæstfrie og mangler hjælp til afsætning mv. her tror jeg du vil kunne få spændende hjælp til at komme ind i faget.

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det faldt mig lige ind, da jeg gerne vil hjælpe disse mennesker.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 10:51

jewcam:
For at komme godt i gang, mangler jeg forslag til hvor jeg skal købe mine værktøjer

Der er to store leverandører i Danmark hvor du kan få alt til guld og sølvsmedefaget:  Ravstedhus samt Frits Pedersen A/S

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)