Hej alle! Håber der er en der kan svare på mine spørgsmål :) når jeg køber noget til mit firma og jeg gerne vil trække det fra i skat, hvordan skal jeg dokumentere mit køb? Og hvornår skal skat have tilsendt mine oplysninger, er det pr mdr, kvartal, halv årligt? Og hvis der er noget man skal være eksta opmærksom på? Håber nogle kan hjælpe :) på forhånd tak hilsen Luise C |
Du skal føre regnskab - alle indtægter minus udgifter = overskud og det skal du skive ind i dit forskudsskema og i udvidet selvangivelse. Regnskabet med alle bilag skal gemmes i 5 år for evt kontrol
Ikke alle udgifter giver fuldt fradrag (gaver/repræsentation osv f.eks) mens andre ting kan have delt moms, hvis du køber f.eks. computer som står i hjemmet og også forventes i bruge privat
Du kan jo overveje en online bogholder - eller læse min bog om personlig virksomhed som e-bog - Der er masser letlæst om netop skat og moms og regnskab http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html
Der er også bogen FRADRAG som gennemgår en masse forskellige fradrag http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html så du kan vide hvad man må trække fra og hvad man evt ikke må
vh John Hannover