Hej alle! jeg har lige startet min egen flytteforretning, jeg har ikke selv kørekort men det har mine medarbejdere, jeg ville gerne selv kunne tage flytninger og skal til at tage kørekort, jeg kunne godt tænke mig at vide om det er noget jeg kan trække fra i skat, jeg tænker at det er jo en nødvendighed for min virksomhed at jeg får kørekort, håber nogle kan hjælpe. Med venlig hilsen L
Hej alle! jeg har lige startet min egen flytteforretning, jeg har ikke selv kørekort men det har mine medarbejdere, jeg ville gerne selv kunne tage flytninger og skal til at tage kørekort, jeg kunne godt tænke mig at vide om det er noget jeg kan trække fra i skat, jeg tænker at det er jo en nødvendighed for min virksomhed at jeg får kørekort, håber nogle kan hjælpe. Med venlig hilsen L
Hej Luise,
Umiddelbart bliver svaret, Nej!
Et kørekort er som udgangspunkt en privat udgift. Og du kan evt. læse lidt mere uddybende om hvorfor (hvis det har interesse) på skat's juridiske vejledning http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2083470&chk=211712, hvor der er et særligt afsnit om kørekort.
Men efter du har fået det normale a-kørekort, vil du muligvis kunne argumentere for at et erhvervskørekort er nødvendig for din flytteforretning.