Arbejder som freelancekonsulent indenfor IT-branchen, hvor jeg rejser meget og bor på hotel. Der giver den konsekvens at mine ugentlige fodboldtræninger er røget sig en tur i hegnet og derfor påtænker jeg at anskaffe et små aktiv i form at en ny spinner-cykel til lidt over 6 kilo. Kan jeg trække den fra i regnskabet?
Har et særskilt kontor som virksomheden bruger i mit private hjem (er godkendt af revisor), og det er her jeg påtænker den skal stå?
Nej du kan ikke trække noget fra for privat fittness - Der er jo masser - også ansatte som rejser og går glip af fodbold og andet. Din fittness er en ren privat sag og kan absolut ikke trækkes fra i din IT virksomhed - og den må som heller ikke stå i dit kontor når du trækker det fra, den den givet hører til privatsfæren
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Havde læst om sundhedscentre med fradragsret, men leave it by, jeg betaler fra privaten.
MH
André
Det er dels gammel læsning og ændret - eller misforstået. Der er kun fradrag idag hvis arbejdsgiver sender ansat til en behandling der er nødvendig for forsat arbejde (med lægehenvisning) eller til misbrugsbehandling o.l.
Der er ikke generelt fradrag for fitness og endeligt skal du være opmærksom på, at fradrag ofte er meget forskellige for en ansat hvor arbejdsgiveren vælger, end for en der er selvstændig.
En arbejdsgiver kan f.es. beordre de ansatte til at tage noget udvalgt tøj med logo på ved arbejdets begyndelse, og af igen når det er slut, og trække det fra. Du kan ikke som ejer give dig selv logo tøj bare.
Du kan også have fradrag for julegaver, men ikke som selvstændig bare til dig selv (og konen)
Det er sådan på mange områder - og givet også for en spinning cykel til en selv fordi man rejser og ikke kan komme til fodbold osv - det er rent privat :)
God fornøjelse med den i alle fald
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER