Jeg sidder inde med en websidewww.barnligt.dk. Mit problem er at det er hulens svært at få siden markedsført ordentligt, specielt da det ikke må koste for meget. Derfor vil jeg høre om i har nogle forslag til effektiv markedsføring. Gerne noget som er selvforstærkende.
Har prøvet: adwords og yahoo search marketing dog uden den helt store effekt. Ihvertfald ikke i forhold til prisen.
Hjemmesiden har ca. 2650 oprettede brugere som er tilmeldt nyhedsbrev hvilket burde kunne udnyttes, men ved bare ikke hvordan det gøres bedst.
Ja, du har helt ret . Var heldig at blive nævnt i rabatten på Dr. Det gav også lige et boost der ville noget, men det forsvinder vel stille og roligt igen. Desværre. Var igår oppe på ca. 1000 online, men der gik siden så også ned 10 minutters tid.
Har faktisk også prøvet det med at købe reklameplads på andre sites som sælger børneting. Der var heller ikke meget benefit for pengene der - tvært i mod.
Jeg tror der skal mere alternative metoder til, noget hvor jeg bruger/udnytter at der er en hel del brugere oprettet. Men ved bare ikke lige hvad der er smartest.
Det er måske ikke hvad du har påtænkt dig, men ville lige nævne at jeg ikke synes din hjemmeside er bygget hensigtsmæssigt op med henblik på søgemaskinerne.
For at nævne et par åbenlyse:
De fleste sider har nøjagtig den samme titel grundet din tekniske opbygning.
Og i dit debat forum er variansen meget lille. Siderne starter her med "Barnligt.dk :: Vis Forum/Emne - " Folk der søger efter barnligt.dk skal nok finde din side, der er ingen grund til at repetere det i titlen igen og igen.
Titlen er noget af det mest værdifulde for en side - det tror jeg sagtens lige præcis barnligt.dk kan udnytte bedre
Ved godt der mangler en del på det tekniske, men det er pt. hvad jeg har kunne lave på egen hånd (dog med en del hjælp fra eksperten). Overvejer også, på sigt, at optimere, men det tager jo så forbandet lang tid, specielt når man ikke er en habil programmør - ellers koster det jo en del. Men sådan rent funktionelt fungerer siden ret godt.
Finder jeg ud af at der virkelig er et behov for hjemmesiden, vil jeg dog godt spytte i kassen til forbedringer.
Svært at gi et klart bud på nu, men siden blev omtalt igår aftes og siden har der nok været omkring 50 online konstant +-. Der var dog lige 1000 online for en kort bemærkning. Tallet er dog støt faldende. Hjemmesiden blev dog også nævnt idag i en genudsendelse, hvor der kort efter var 300 online igen. Men ind til videre har det givet omkring 200 nye oprettede medlemmer.
Hvad med en eller anden konkurence, hvor folk kan sende billeder ind af deres afkom, - der kunne eventuelt være et tema. Måske kunne der også laves en afstemning blandt brugerne om hvem der skulle vinde (og lad dem endelig have mulighed for at stemme flere gange...
Det burde være forholdsvis let at finde sponsore indenfor netop dette område.