Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrence mod arbejdsgiver.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Havdrup
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 84
Fra  ITLarsen.dk Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige oprettet nyt firma inspireret af min gamle arbejdsplads.

Det drejer sig om en webshop med konkurrerende varer.

Nu har min gamle arbejdsgiver kontaktet mit andet firma og spurgt om jeg vil hjælpe med noget teknisk arbejde.

Det vil jeg da frygtelig gerne. Men hvad siger loven når jeg ejer et aps med konkurrerende varer?

Hvis han opdager det og bliver sur og hiver mig i retten. Hvordan står jeg så?

Det skal lige siges at det han beder mig hjælpe med ikke har noget at gøre med de produkter vi begge sælger, og det er som sagt mit andet firma han beder hjælpe sig.

Hvad siger eksperterne derude?

ITLarsen.dk - IT-Service for alle

Scheuermann.dk - Mod dårlig ryg

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederich Larsen:

Jeg har lige oprettet nyt firma inspireret af min gamle arbejdsplads.

Det drejer sig om en webshop med konkurrerende varer.

Nu har min gamle arbejdsgiver kontaktet mit andet firma og spurgt om jeg vil hjælpe med noget teknisk arbejde.

Det vil jeg da frygtelig gerne. Men hvad siger loven når jeg ejer et aps med konkurrerende varer?

Hvis han opdager det og bliver sur og hiver mig i retten. Hvordan står jeg så?

Det skal lige siges at det han beder mig hjælpe med ikke har noget at gøre med de produkter vi begge sælger, og det er som sagt mit andet firma han beder hjælpe sig.

Hvad siger eksperterne derude?

Du arbejder ikke for ham mere, så det er bare at være ærlig og fortælle ham, at du nu kører en shop med konkurrerende produkter. Bliver han sur, så er det det, men han kan da ikke stævne dig for konkurrence, medmindre at du har haft en konkurrenceklausul, som du ikke har overholdt.

Vær altid ærlig - det kommer man længst med.

God vind!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederich Larsen:
Nu har min gamle arbejdsgiver kontaktet mit andet firma og spurgt om jeg vil hjælpe med noget teknisk arbejde.

Man er altid underlagt en loyalitetsforpligtelse overfor sin arbejdsgiver. Så på den baggrund bør du fortælle på forhånd at rent faktisk driver knokurrende virksomhed

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med de øvrige om at du bør oplyse at du driver konkurrerende virksomhed, såfremt du vælger at acceptere opgaven.

Herudover bør du overveje om du med opgaven får adgang til ny eller yderligere info der kan være med til at styrke dig i konkurrencen mod ham. Er det tilfældet, ville jeg af moralske hensyn helt afstå for at løse opgaverne, og ikke bare lade det være op til ham at træffe beslutningerne.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)