Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg CMS baseret webløsning ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino’er !

Jeg er i opstartsfasen på at lave min egen webshop, og det store spørgsmål er hvilket ydbyder jeg skal få lavet min webshop hos. Jeg har allerede mit domænenavn, men jeg synes udbuddet er stort på dem der laver Webshops, og er i tvivl om hvem jeg skal vælge. Jeg ved intet om teknikken bag en webshop, og skal derfor have nogen til at lave ”det hele” for mig, så jeg bare kan lægge mine varer ind og selv lave løbende opdatering.

Jeg har læst om CMS baseret løsninger, og at det skulle være en god løsning, da den er søgemaskinevenlig, hvilket jo er ultra vigtigt når man har en webshop og gerne skulle ses på diverse søgemaskiner.  Med hvad ligger der egentlig bad ordet CMS baseret webløsning – hvad er det egentlig for noget beskrevet på ”menneskesprog” :o) Er der nogen, der kan bekræfte det ? Det virker som om det er lidt dyrere at få CMS baseret webløsninger. Er der nogen der kan anbefale et godt sted, hvor man kan få det lavet. Mit budget er ca. 10.000 for en færdig webshop. Er det urealistisk ? Ved godt at mange nok vil svarer: Det kommer an på dine systemkrav, som bl.a er:

1. ubegrænset antal af fotos - eller i hvert fald op til 500.
  2.  Zoomfunktion på hvert enkelt foto (meget vigtigt) . Se eksempel http://www.trendybaby.dk/product/nederdele/mini-a-ture-cenobia- .
 Det er umiddelbart de to vigtigste 

Er der nogen der ved om zoomfunktionen er nogen man køber som tilkøb. Har nemlig ikke kunne se at det er en del af nogen af de udbydere jeg har kigget på, som er Golden Planet, ScanNet og Smart-web.dk. Hvis der er nogen der kender en udbyder, hvor denne smarte zoom funktion er i, så sig lige til - tak.

Jeg håber at få nogle input, som kan hjælpe mig lidt på vej :o)

MVh

Eva

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:39

Hej Eva,

10.000 er bestemt et budget du kan komme et godt stykke af vejen med. Men skal løsningen have et unikt design så kommer prisen hurtig op af.

Faste udgifter du skal regne med
PBS(dankort er simpelthen en nødvendighed) - 1000-2000 om året
Gateway - 89-400 kroner om måneden
Lejet webshop - 199-1999 pr måned

Flere udbydere vælge så at sælge løsningen med et unikt design tilknyttet, og her ligger prisen ofte mellem 5000-50.000 kroner. 

Køb aldrig en webshop der begrænser dig på x antal produkter, kategorier eller billeder.

Angående zoom funktionen på billederne er det ofte en tilkøbsfunktion. Den funktion trendybaby leveres af www.fsi-viewer.com

Du er meget velkommen til at kontakte os for at få tilbud på præcis det du ønsker. jeg kan fanges på martin@venio.dk

Et godt råd er lige at give e-pusher light et kig - http://www.e-pusher.dk/e-pusher_light/ 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:40

Dit budget er bestemt ikke urealistisk.

CMS betyder Content Management System - og betyder kort sagt at du selv kan administrere dit indhold uden at du skal til at betale et webbureau for at lave løbende for opdateringer af indholdet.

Du kan så vælge kun at satse på en færdig shopløsning - der findes flere forskellige og de udbydes i mange forskelligartede former.

Du kan også vælge en open source shopløsning - som f.eks. baseret på OsCommerce, igen findes der mange udbydere og forskellige tilpasningersmuligheder men OsCommerce er en off the shelf butiksløsning og altså ikke et dynamisk template baseret CMS.

Ellers kan du vælge en CMS løsning med en webshop indbygget - som jeg udbyder i form af Joomla + en Virtuemart udvidelse.
Her får du både et content management system + en webshop udvidelse inkl. integration til betalingsgateway, zoom funktion til billeder, unikt design baseret på input (logo, brevlinie m.v.) / ønsker fra dig samt søgemaskine venlige URLs og et nemt og tilgængeligt system af opdatere og vedligeholde inden for dit budget.

Endeligt kan du vælge en highend løsning ala Websphere eller lign. men her er startpriserne vist fra 150-200.000 kr og op, så det er nok ikke så relevant.

Hvis du er interesseret så skriv en mail til email@redweb.dk - så ser jeg på det Smile

PS. Efter anskaffelse vil du have løbende udgifter til PBS, En gateway aftale samt til dit webhotel - Dermed kan en ren dankort butik med fribetaling og et relativt billigt hotel (hvis nu ikke kundemassen er så stor) være nede i omkring 150-200 kr om måneden i løbende udgifter - og en mere velbesøgt butik med internationale kort, epay gateway og et erhvervshotel vil så ligge omkring 450 kr alt i alt.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 12:54

Hej Eva

CMS = Content Management System hvilket kan oversættes til "et system til at styre indhold". I denne sammenhæng altså et system til at styre indholdet på en hjemmeside eller en webshop. Såfremt man ikke har styr på opbygning og vedligeholdelse af hjemmesider/webshops kan et godt CMS sætte en i stand til alligevel at holde en hjemmeside/shop opdateret. Du skriver at du ikke aner noget om teknikken, og derfor vil et CMS helt sikkert være en stor fordel (sådan set uundværlig vil jeg mene Smile

Men vigtigt at bemærke: En hjemmeside/webshop med CMS er IKKE ensbetydende med at den pågældende hjemmeside er søgemaskineoptimeret.

Umiddelbart findes der et væld af CMS og shopsystemer på markedet, og det er bestemt en jungle at finde rundt i. Som du skriver er det meget vigtigt at den løsning du vælger kan/er søgemaskineoptimeret. Dette vil der utvivlsomt komme nogen flere kommentarer til herunder Wink...

Umiddelbart har jeg ikke set nogen shopsystemer der som standard har den zoomfunktion på billederne du omtaler (jeg tager måske fejl, anyone?). Jeg tror dette vil være den største hurdle for dig i forbindelse med at benytte et standardsystem.

Dit budget på kr. 10.000,- burde være muligt at holde med et standardsystem (f.eks. DanDomain, Scannet), men jeg er ikke sikker på at du kan få zoom-funktionen med for den pris.

Såfremt du er interesseret i at høre mere om hvad vi kan tilbyde, er kan du kigge forbi vores hjemmeside eller kontakte mig direkte på anders@lait.dk.

Mvh. Anders

Anders Lund
LAIT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:03

Jeg har lavet en lille oversigt over de standard webshops løsninger du kan få her 
webshop oversigt

10.000 kan godt være realistisk, hvis du tager nogle alternative løsninger...

lidt frastødende selv-promovering :-) , men jeg har skrevet en ebog der giver en gennemgang af alle de elementer der er ved at starte en webshop, samt anbefalinger på de forskellige service's du har behov for... læs mere her - http://webshop-hvordan.dk ...

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:15

Hej Alle !

Tak for den hurtige tilbagemelding.  jeg har allerede læst E-Puscher Light og er meget inspireret og har enormt lyst til bare at komme igang !

Men det er trods alt nok værd at bruge lidt tid på at finde den rigtigt webhost og løsning, da det jo er hele fundamentet for bixen ! Så jeg går

igang med at kigge lidt nærmere på de tilbagemeldinger jeg har fået - tak igen ! Vender sikker nok "frygteligt" tilbage med flere spørgsmål :o)

MVh

Eva

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)