Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Besværlig kunde, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for lidt feedback ift. en situation jeg har med en kunde og tænkte at godtfolk på Amino måske havde lidt råd. :)

Den korte version:
Jeg forsøger at stoppe samarbejdet med en kunde der er afhængig af mig på en god måde, de gør det besværligt for mig på grund af deres egne problemer.
Hvordan stopper jeg samarbejdet på en pæn måde når de ikke selv gider snakke om det og lægge en plan?

Den lange version:
Jeg arbejder som freelancer og har i et par år harft et godt samarbejde med en kunde, de køber X timer hver måned, og jeg sidder så som hoved udvikler på deres produkter og har selvfølgelig kunder andre steder også.

De besluttede sig imidlertid i 2016 at flytte til udlandet og starte en afdeling op der. Da jeg havde lyst til at skifte dem ud med andre kunder/opgaver så det passede mig egentligt find nok. De startede også et samarbejde med 2 andre freelancere der skulle hjælpe til siden der var for meget arbejde at lave til at jeg kunne nå det.

Siden jeg har udviklet så meget af deres produkt så var planen at jeg skulle fase ud, skrive dokumentation, færdigøre nogle biblioteker og overlevere det hele til det nye hold når de ar blevet ansat.

Planen var sat til at 1. Marts 2016 skulle jeg være mere eller mindre ude, dog hvor jeg skulle være til rådighed til support, og plet-fixing hvis der opstod noget urgent.

Nu er det snart Maj, og de har grundet problemer med papir arbejde, stress og andet ikke blevet etableret ordenligt endu, og på grund af en pakket deadline på deres side, sidder jeg stadig med at skulle færdigøre overlevering. De 2 andre udviklere er dog kommet godt nok ind i systemet til at de kan videre-udvikle og rette opgaver.