Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En gratis idé til alle baby sites

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kunne være interessant at lave en hjemmeside med 50 børne historier som man kunne læse som godnat historie for sine børn.

Samtidig med at man læste, skulle der være noget passende musik som kørte i baggrunden. Når så f.eks. historien lød "Miau sagde den lille kattekilling, da den lagde sig hos sin mor, og spinnede mens den tænkte på alt det sjove den havde lavet den dag." så skulle man kunne køre hen over en passende lyde med musen, som gjorde at computeren lavede henholdsvis spinne og miave lyde på de rigtige tidspunkter.

Man kunne så tage et lille beløb, eksempelvis 25 kroner i måneden for adgang til alle historierne. 

Anyway... Bare en lille sjov idé som kastes til hvem der eventuelt kunne bruge den. Man bliver nok ikke rig af den, men den kunne passe meget godt sammen med webshops der sælger baby udstyr eller andet :-)
MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25

Meget god idé, kunne sikkert blive en stor ting. Tror at sitet skulle udvikles i flash fx. Det ville nok være lettest.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 23:35

Idéen er fin nok, men hvorfor ikke bare forære børnene en walkman og et bånd med indtaling? For mig virker det lidt komisk at skulle sidde med computeren fremme når man læser godnathistorie og jeg tvivler på at en alm. forælder ville vælge denne løsning.

Lidt finpudsning, så kunne den måske gå an :)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 00:03
Klaus Fejer:

Meget god idé, kunne sikkert blive en stor ting. Tror at sitet skulle udvikles i flash fx. Det ville nok være lettest.

Ahh, det kommer vel an på tekniske evner. Det kunne også fint laves med diverse javascript. Hvad der er lettest må være op til udviklerens evner. :-) Nå men helt anderledes relevant kunne det være at lave det som et site der kunne køre på en nokia n800 internet tablet, eller en telefon med browser/wifi/3g som f.eks. en nokia n95 og passede til den form faktor. På den måde slipper man uden om problemet med at skulle slæbe en computer med ind til sengen. Det kunne sikkert laves ganske spiffy og det meste i simpel HTML. Faktisk et ganske smart produkt at sælge videre til f.eks. mobilselskabet 3, som kunne udbyde det som en service igennem deres planet 3, mod betaling og udvikleren kunne få revenue share af det. :-)
Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 12:54

Hej EasySurf

Easysurf Webbureau:

Idéen er fin nok, men hvorfor ikke bare forære børnene en walkman og et bånd med indtaling?

Fordi det handler om at være sammen med børnene. Fordi det er mor og fars stemme de så hører, og fordi godnat historierne bliver interaktive, og giver forældrene mulighed for at lægge lidt kulør på godnat historierne.

Du har ret i at en walkman med en godnat historie sikkert har en eller anden effekt. Men i disse tider hvor det frejer sig om nærvær, så tror jeg faktisk ideén holder.

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 22:34

Der findes 100 vis af bøger med trykknapper hvor du kan læse op og få lyde til. Prøv evt. Bamses pruttebog...behøver jeg sige mere? Stick out tongue

Så konceptet findes allerede offline. Og det er i øvrigt ikke en success hos os. Historien bliver slået i stykker af at vente på lydene (eller alternativt trykke på pruttelydsknappen hele tiden)  

Men når nu vi er ved det så prøv pegebogen.dk. Ideen med at barnet selv får lyden frem (med et tastaturtryk) er ret interessant. Måske en kombination af de to ideer?

Hilsen Louise E

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er da for langt ude. Du siger du skal være sammen med dine børn... Og så siger du de skal sider foran en computer??? Ja det er godt nok med dig ved siden af dem....

Men prøv dog at tage dig sammen køb nogle bøger og læs historier sammen med dine børn. Det er sku da det der tæller !! Ikke historien... Men sammen været med sin mor eller far. Hmm 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:08

V-tech har allerede lavet sådan en slags interaktiv bog, hvor du har flere muligheder end de traditionelle "trykbøger". Min datter på 3 fik en i julegave og du kan vælge om historien skal læses op eller om du selv vil det, men uanset ved den hvilken side, du er på og kan stille spørgsmål til netop denne side. Både hvad angår det man ser på billederne og om indholdet i teksten...

Ideen er udmærket, men jeg kan ikke så godt li tanken om at sidde og læse højt foran en computer.. Det er da meget mere hyggeligt at sidde tæt sammen under et tæppe og læse op med sin egen stemme, så kan man selv gøre det uhyggeligt/hyggeligt (alt efter bog og temperament)... I den travle tid, som mange lever i, tror jeg at det er vigtigt at hive den ½ time ud og bare være sammen om en bog..

Omvendt vil mange større børn sikkert finde det interessant at kunne selv, som med v-tech eller på en pc, hvor de selv kan bestemme. Man kunne jo brygge på videre på ideen og gøre det sådan at man selv kunne bestemme handlingen og vælge hvad der skulle ske.. Altså gøre barnet til forfatteren og så sætte lyde m.m. på.. Det tror jeg f.eks. ville fange min dreng på 5, som allerede er temmelig hjemmevant med en computer, men for mig ville det aldrig blive et alternativ til højtlæsning/godnatlæsning, men et supplement...

Så min konklusion ville være at jeg syntes godt om ideen, men ikke som godnatlæsning/højtlæsning + at det skulle være for lidt større børn, så de selv kunne eksperimente med det at skabe en historie og blive mere dus med computeren.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 09:46

interaktive børnehistorier er altid interessante, men jeg vil dog tilslutte mig fløjen som ikke synes godnathistorierne skal være involverede her. For det første så skal de helst foregå i sengen, og en allerede har nævnt så kan man jo selv tilføre stemningen til historien, incl lyde. For det andet så vil skærmlys og lyd ikke være godt at falde i søvn på - der skal jo helst være lidt mørkt og stille så barnet kan falde til ro.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:09

Med to små børn, må jeg sige at ideen er totalt uinteressant for børn - men sikkert meget sjov for gadget freaks forældre.

Jeg kunne aldrig finde på at slæbe en computer hen til mine børns seng, eller købe en eller anden telefon, for at kunne læse godnathistorier. Det er overhovedet ikke det børnene vil have - de vil bare gerne hygge lidt med far eller mor inden de skal sove.

Sorry, men jeg køber den i hvert fald ikke :)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)