Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tur til Kina

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 189
Fra  Eveningstar Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skal have min søn på 20 år til Kina på oplæring i nye produkter. Er der noget vi skal tænke på når han skal der over alene??

Og hvem skal han flyve med ??

Hilsen Bjarne

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 18:08

Bjarne H. Jensen:

Jeg skal have min søn på 20 år til Kina på oplæring i nye produkter. Er der noget vi skal tænke på når han skal der over alene??

Meget. 

- Hvis han udfører arbejde, så skal han højst sandsynligt ansøge om visum der dækker dette. 

- Rejseforsikring

Bjarne H. Jensen:

Tjek Momondo.com og find en rimelig en. Tror de fleste i dag er cirka samme niveau, når man taler Monkey class. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

har været der masser af gange - HongKong - Shanghai - Beijing og ganske langt ind div steder i Sydkina

Generelt er de store byer i de almindelige handelsgader helt trygge - bortset fra sælger af alt muligt-  ofte kopi stads, som man skal lære at afvise konsekvent.

Uden for butiksområder - i visse slumområder og i landsbyer i rural områder, skal han holde sig til hotellet, de helt store gader og ellers være sammen med leverandører, som sikkert gerne tager ham ud.,

Maden er også mere sikker end Indien faktisk - men han kan tage to gange dukoral oral kolera vaccine - den kan hjælpe hvis man spiser mærkelige steder, mod simple diareer. Han skal vaccineres mod Herpetitis C som er meget almindeligt i vand og andet. Maden er i øvrigt - når man har sorteret det mest mystiske lidt væk, utrolig spændende og veltillavet

Ud over forretningsfolk, så taler de kinesisk og kun kinesisk generelt, også taxi - så hav visitkort/brevpapr med - på dem man skal køres til- eller få hotellet til at skrive det. Det går ikke som standard at sige, jeg skal til 20th Standard Plaza hotel, i timshasu - de skal gerne ha det i kinesiske tegn.

Jeg synes i princip han kan flyve med hvem som helst - men Finair har godt ruter ud af Helsinki - og Jetair fra Brussel kan være billig (og ok). Lufthansa fra Düsseldorf eller Frankfurt - eller austrian fra Wien, går man heller ikke galt i byen med. De fleste store kinesiske selskaber er også helt OK og service i top. Det er langt så nogen vil betale business - men unge klarer sig fint (jeg gør også) på economy

Jeg har skrevet en masse rejseråd, baseret på ca ialt 2 år placeret i et flysæde her http://finansiel.blogspot.dk/2014/03/rejsetips.html 

Det er den så absolut bedste måde, at få gode leverandører og relationer på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 18:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24

Jannik Hansen:
Du har godt nok afdækket meget :)
Thanks - ja i alle fald rejst en hulens masse Smile

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 19:30

Hej Bjarne.

Har lige været der i 10 dage, spændende land.

Bjarne H. Jensen:

Jeg valgte direkte Lufthansa, for de var billigst. Fra Billund - Frankfurt til Hong Kong, så har de noget som hedder Skypier (Vandbusser), som sejler til China (Shenzhen) direkte fra lufthavnen.

Taxa er enormt billigt, vi kørte 3 km. for en tier. En anden tur på over en time ud til fabrikken betalte jeg 120 kr.

Som John skriver i China taler man kun Chinis, så at bestille mad kan være en oplevelse. :) 

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)