har været der masser af gange - HongKong - Shanghai - Beijing og ganske langt ind div steder i Sydkina
Generelt er de store byer i de almindelige handelsgader helt trygge - bortset fra sælger af alt muligt- ofte kopi stads, som man skal lære at afvise konsekvent.
Uden for butiksområder - i visse slumområder og i landsbyer i rural områder, skal han holde sig til hotellet, de helt store gader og ellers være sammen med leverandører, som sikkert gerne tager ham ud.,
Maden er også mere sikker end Indien faktisk - men han kan tage to gange dukoral oral kolera vaccine - den kan hjælpe hvis man spiser mærkelige steder, mod simple diareer. Han skal vaccineres mod Herpetitis C som er meget almindeligt i vand og andet. Maden er i øvrigt - når man har sorteret det mest mystiske lidt væk, utrolig spændende og veltillavet
Ud over forretningsfolk, så taler de kinesisk og kun kinesisk generelt, også taxi - så hav visitkort/brevpapr med - på dem man skal køres til- eller få hotellet til at skrive det. Det går ikke som standard at sige, jeg skal til 20th Standard Plaza hotel, i timshasu - de skal gerne ha det i kinesiske tegn.
Jeg synes i princip han kan flyve med hvem som helst - men Finair har godt ruter ud af Helsinki - og Jetair fra Brussel kan være billig (og ok). Lufthansa fra Düsseldorf eller Frankfurt - eller austrian fra Wien, går man heller ikke galt i byen med. De fleste store kinesiske selskaber er også helt OK og service i top. Det er langt så nogen vil betale business - men unge klarer sig fint (jeg gør også) på economy
Jeg har skrevet en masse rejseråd, baseret på ca ialt 2 år placeret i et flysæde her http://finansiel.blogspot.dk/2014/03/rejsetips.html
Det er den så absolut bedste måde, at få gode leverandører og relationer på
vh John Hannover